۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۴
کد خبر: ۱۶۶۰۳۷
امام جمعه نکا:

توهین به صحابه پیامبر با معیارهای اسلامی و انسانی سازگار نیست

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه نکا توهین به آرامگاه صحابه پیامبر را اقدام ضداسلامی و یک جنایت وحشیانه و خصمانه دانست و گفت: این عمل وقیح با هیچ یک از معیارهای انسانی و اسلامی سازگاری ندارد.
حجت الاسلام لائيني، امام جمعه نکا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا، حجت الاسلام  محمد باقر محمدی لایینی، امام جمعه نکا  امروز جمعه در خطبه های نمازجمعه این شهرستان با محکوم کردن اهانت به ساحت صحابه پیامبر افزود: تخریب وحشیانه آرامگاه حجر بن عدی، صحابی بزرگ پیغمبر اکرم(ص) و یار وفادار امیرمومنان علی(ع)، که در برابر نظام طاغوتی بنی امیه قیام کرد، نه تنها با هیچ یک از معیارهای اسلامی هم خوانی ندارد، بلکه با معیارهای انسانی نیز سازگار نیست.

 

حجت الاسلام محمدی لایینی با بیان این که مخالفان اسلام و قرآن در طول تاریخ، کینه توزی خود را در قالب جنگ ها، جنایت ها، تخریب ها علیه اسلام نشان داده اند، یادآور شد: این توهین ها مسأله تازه ای نیست و در تاریخ وجود داشته است.

 

وی اظهار داشت: آنچه در این بین مهم و اساسی است این است که حجربن عدی خود از صحابه پیامبر(ص) بوده است و توهین وهابیت به این صحابه پیامبر که خود را حامی صحابه می داند بیانگر کینه توزی آنان با ولایت است.

 

امام جمعه نکا ادامه داد: امروز توهین به یاران ائمه اطهار (ع) در قالب دیگری ظهور یافته و این بار مزار پاک صحابی پیامبر اعظم (ص) را نشانه گرفتند تا خشم و انزجار مسلمانان را برانگیزند.

 

وی گفت: دشمنان با این توهین و نبش قبر حجر بن عدی، در واقع همراه همگام تروریست بودن و روحیات غیر انسانی خود را به نمایش گذاشتند.

 

حجت الاسلام محمدی لایینی بیان داشت: نشست و برگزاری همایش بزرگ علمای بزرگ جهان اسلام از شیعه و سنی در تهران، یکی از مهم ترین دلایل این کنه توزی ها و نبش قبر حجربن عدی است که قابل اغماض نیست.

 

وی افزود: اکنون همه مسلمانان باید در این راستا علیه این توهین بزرگ راهپیمایی و قیام کنند و ساکت نشستن در این برهه از زمان جایز نیست و نباید با سکوت خود آب به آسیاب دشمن بریزیم.

 

وی اظهار داشت: این صحابه پیامبر(ص) و یار باوفای امام علی (ع) به دلیل ولایتمداری اکنون بعد از یک هزار و 400 سال اینچنین مورد هتک حرمت و نبش قبر قرار گرفته است و مسلمانان این هتاکی را بی پاسخ نمی گذارند.

 

امام جمعه نکا با اشاره به حملات رژیم صهیونیستی و تروریست ها به سوریه و ارتش این کشور خاطرنشان کرد: این حملات نیز ناشی از به بن بست رسیدن دشمن در برابر اسلام و مسلمانان است و ایران اسلامی از حماس و مردم فلسطین حمایت می کند.

 

حجت الاسلام لایینی، در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به گرامیداشت روز خانواده، خانواده را مهم ترین عامل آرامش و بقاء در جامعه اسلامی دانست و اظهار داشت: نباید الگوبرداری از جامعه غربی باعث شود که ما از خانواده خود دور شویم.

 

وی گفت: متأسفانه اکنون الگوبرداری از غرب و شیوه زندگی آنان، برخی از خانواده را از هم دور و جدا کرده است که در این رابطه باید با رعایت تقوای الهی و توجه به ارزش های مهم دین اسلام و اعتقادات، زندگی خود را بر مبنای زندگی اسلامی بنا کنیم تا شاهد از هم پاشیدگی کانون گرم خانواده نباشیم.

 

وی همچنین در ادامه با گرامیداشت میلاد امام محمد باقر(ع) و همچنین شهادت امام هادی(ع) بر زنده نگه داشتن یاد و نام ائمه اطهار(ع) در مناسبت های مختلف تاکید کرد.

 

امام جمعه نکا با اشاره به انتخابات پیش روی ریاست جمهوری و شوراها، بر حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رأی تاکید کرد و گفت: دشمن و صهیونیسم از این حضور ملت مسلمان ایران در هراس است.

 

وی افزود: ما باید با حضور حداکثری خود در انتخابات حمایت همه جانبه از ولایت و مطیع رهنمودهای رهبری بودن را اثبات کنیم و اینکه همواره پای ارزش ها و آرمان های انقلاب ایستاده ایم.

 

حجت الاسلام محمدی لایینی بیان داشت: انتخابات پیش روی یک امتحان بزرگ برای مردم ایران اسلامی است که باید با رعایت تقوای الهی در جهت رضای خدا گام بردارند و بر اساس پول، مال و مقام رای ندهند بلکه با تحقیق و بررسی، به فردی که اصلح است و به مردم خدمت می کند رای دهند./950/پ202/ب

ارسال نظرات