۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۲۱:۱۱
کد خبر: ۱۶۷۰۲۱

حق حفظ حجاب برای معلمان در بلژیک به رسمیت شناخته شد

خبرگزاری رسا ـ حق حفظ حجاب برای معلمان دروس اسلامی در شهر «گرس ـ اولونی» واقع در استان لیئژ در منطقه فدرال والوون بلژیک به رسمیت شناخته شد.
حجاب

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شورای حکومتی بلژیک تصمیم گرفت حق حفظ پوشش اسلامی را برای استادان و مدرسان علوم دینی در شهر «گرس ـ اولونی»(Grâce-Hollogne) آزاد اعلام کند.

 

پیش از این حجاب تنها در کلاس درس برای این معلمان آزاد بود و مدرسان دروس دینی و اسلامی وظیفه داشتند پوشش خود را در خارج از کلاس درس از جمله در راهروها، سالن‌های همایش و بقیه فضای آموزشی بردارند.

 

این قانون که از سال 2011 به بهانه رعایت اصل لائیسیته در مؤسسات آموزشی شهر «گرس ـ اولونی» بلژیک اجرا می‌شد، با تصمیم جدید شورای حکومتی لغو و قرار شد از این پس رعایت حجاب برای معلمان دروس اسلامی در تمام منطقه فدرال والوون به رسمیت شناخته شود.

 

این تصمیم به دنبال شکایت یک معلم مسلمان از مدرسه‌ای در گرس ـ اولونی که از حضور محجبه او در خارج از کلاس درس ممانعت شده بود، گرفته شد.

 

این معلم که از توسل مدرسه به زور و پلیس برای ممانعت از حضور او با حجاب در محیط آموزشی خبر داد، عاقبت پس از دو سال پیگیری موفق شد، حق خود را به رسمیت بشناسد و حفظ پوشش اسلامی را برای خود و همکارانش در همه حال تصویب کند.

 

شورای حکومتی بلژیک اعلام کرد: حفظ پوشش اسلامی در برابر دانش‌آموزانی که خود این نوع آموزش و دروس اسلامی را برگزیده‌اند، هیچ مشکلی ایجاد نمی‌کند.

 

در حالی که مسؤولان مدرسه گرس ـ اولونی مدعی شده بودند: حجاب یک نماد پررنگ و چشمگیر از مظاهر اسلامی و اعتقادی است که حفظ آن در سایر محیط آموزشی و در برابر سایر دانش‌آموزان، به اصل لائیسیته و اصل آزادی اعتقادات و باورها لطمه می‌زند و ممکن است در ذهن دانش‌آموزان تاثیر بگذارد./982/ب101/د

ارسال نظرات