۱۹ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۸:۲۶
کد خبر: ۱۷۰۷۳۹

دستگیری 300 مسلمان پس از اقامه نماز جماعت در روسیه

خبرگزاری رسا ـ پلیس روسیه بیش از 300 تن از مسلمانان این کشور را پس از برگزاری نماز جماعت در نمازخانه‎ای در شهر مسکو، پایتخت این کشور دستگیر کرد.
حمله به مسلمانان در روسيه

 

به گزارش خبرگزاری رسا، پلیس روسیه بیش از 300 تن از مسلمانان این کشور را پس از برگزاری نماز جماعت در نمازخانه ای در مسکو دستگیر کرد.


پلیس روسیه هنوز هیچ دلیلی موجهی برای بازداشت این عده از مسلمانان که 170 تن از اتباع کشورهای خارجی نیز در میان آنان حضور دارند، ارائه نداده است.


نیروهای امنیتی در جریان حمله به نمازخانه و مرکز فرهنگی مسلمانان برخی از کتاب های اسلامی این مرکز را نیز مصادره کرده تا در مورد محتوای این کتاب ها تحقیق کنند.


از آغاز سال میلادی جاری این سومین بار است که نیروهای امنیتی روسیه در شهرهای مسکو و سن پترزبورگ به مسلمانان این کشور حمله می کنند.


حدود 23 میلیون مسلمان در فدراسیون روسیه زندگی می کنند که اکثر آنان در منطقه قفقاز شمالی و جمهوری های جنوبی این فدراسیون مانند چچن، اینگوشتیا و داغستان زندگی می کنند.


اسلام دومین دین بزرگ در روسیه محسوب می شود و مسلمانان 15 درصد از جمعیت 145 میلیون نفری اکثرا مسیحی این کشور را تشکیل می دهند./990/ب902/د

ارسال نظرات