۰۸ تير ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۷
کد خبر: ۱۷۳۹۳۴

اعزام 1400 مبلغ به مناطق مختلف آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی از اعزام بیش از 1400 مبلغ بومی و غیربومی همزمان با ماه مبارک رمضان خبر داد.
حجت الاسلام حميد عظيمي، مدير کل تبليغات اسلامي آذربايجان شرقي

حجت الاسلام حمید عظیمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز از تهیه نقشه تبلیغی استان خبر داد و اظهار داشت: این نقشه علاوه بر نشان دادن مناطقی که از حضور روحانیان محروم هستند، نقاطی را که فرق انحرافی از جمله شیخیه، حجتیه، وهابیت و ... در استان فعالیت می کنند را مشخص می کند.


وی ادامه داد: این نقشه تبلیغی که پس از ماه ها مطالعه و تحقیق میدانی تهیه شده است، تمرکز اقوام و مذاهب در نقاط مختلف استان را نیز نشان می دهد که بر این اساس، فعالیت های فرهنگی، تبلیغی و عقیدتی تبلیغات اسلامی استان در هر منطقه به صورت کارشناسی شده و بنا به شرایط موجود اجرایی و پیگیری می شود.


مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که آذربایجان‌شرقی با کمبود روحانی و مبلغ مواجه است، گفت: به همین دلیل تنها در ماه‌های رمضان و محرم اعزام مبلغ صورت می گیرد که حدود نیمی از روحانیان اعزامی غیربومی هستند.


حجت الاسلام عظیمی از اعزام بیش از 1400 مبلغ بومی و غیربومی همزمان با ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: این تعداد مبلغ طی روزهای آینده و قبل از فرا رسیدن ماه مبارک رمضان اعزام شده و در مناطق پیش بینی شده استقرار خواهند یافت و به اجرای برنامه های فرهنگی، اعتقادی و پاسخگویی به سؤالات و شبهات دینی می پردازند.


وی با بیان این که استان آذربایجان شرقی دارای 110 خانه عالم احداثی از سوی دولت و خیرین است، تصریح کرد: مطابق برنامه پنجم توسعه تمامی تعهدات دولت در احداث خانه های عالم در استان اجرایی شده که مجری و بهره‌بردار تمامی پروژه های خانه عالم اداره کل تبلیغات اسلامی استان بوده است.


 مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی از فعالیت 55 روحانی مستقر در استان خبر داد و افزود: طبق برنامه باید دو مجتمع فرهنگی تبلیغی در شهرهای بناب و هریس احداث می‌شد، که به علت عدم تخصیص بودجه از سوی دولت، اجرای این پروژه‌ها مسکوت مانده‌اند./935/ت302/ب

ارسال نظرات