۱۴ تير ۱۳۹۲ - ۰۲:۳۵
کد خبر: ۱۷۴۷۸۵

سومین سالگرد ارتحال آیت الله صالحی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ سومین سالگرد ارتحال آیت الله صالحی با حضور گسترده علما و روحانیان در ساری برگزار شد.
آيت الله سيد موسي صالحي مدير حوزه علميه سعادتيه ساري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، سومین سالگرد ارتحال آیت الله صالحی، مسؤول حوزه علمیه سعادتیه ساری پنج شنبه شب با حضور گسترده علما، روحانیات و اقشار مختلف مردم در امامزاده یحیی(ع) ساری برگزار شد.

 

حجت الاسلام حسن روحانی، امام جمعه بابل در این مراسم به نقش علما و روحانیت در دهه های اخیر اشاره کرد و گفت: روحانیت در تاریخ پر فراز و نشیب اسلام نقش ارزنده ای در دفاع از ارزش های ناب دینی برعهده داشتند.

 

وی، علما را پرچم داران حرکت های مردمی علیه ظالمان و مستکبران عالم معرفی کرد و افزود: نقش ارزنده روحانیت در چند دهه گذشته بسیار روشن است.

 

حجت الاسلام روحانی با بیان این که عالمان شیعی همواره در حراست از مرزهای عقیدتی و فکری جامعه پسشگام بودند، خاطرنشان کرد: دشمنان اسلام همیشه از این نقش ارزنده هراسان بوده و هستند.

 

وی، روحانیت را چراغ راه امت اسلام معرفی کرد و با بیان این که این قشر تأثیر گذار جامعه همواره از محبوبیت و مقبولیت عمومی خاصی برخوردار بوده است، ادامه داد: همین نقش ارزنده روحانیت را به عنوان قشری پیشگام و مردمی تبدیل کرده است.

 

امام جمعه بابل همچنین به نقش حوزه و روحانیت در پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: اقتدار و عظمت امروز نظام اسلامی در سایه تلاش های حوزه و روحانیت ایجاد شده است.

 

وی در ادامه سخنان خود به جایگاه و شخصیت آیت الله صالحی(ره) اشاره کرد و گفت: این روحانی برجسته خود را وقف اسلام و انقلاب کرده بود.

 

حجت الاسلام روحانی، ولایت مداری را شاخصه اصلی آیت الله صالحی(ره) دانست و خاطرنشان کرد: وی در همه سخنرانی خود تبعیت از ولی فقیه را یک تکلیف مهم می دانست.

 

وی، مردمی بودن را از دیگر شاخصه های زندگی آیت الله صالحی(ره) برشمرد و خاطرنشان کرد: این عالم جلیل القدر خیرخواه روحانیت بوده و با تأسیس حوزه علمیه سعادتیه ساری، نقشی اثرگذار در تربیت طلاب در انقلاب اسلامی داشته است./950/پ202/ش

ارسال نظرات