۲۴ تير ۱۳۹۲ - ۲۰:۵۵
کد خبر: ۱۷۶۵۰۹

درخواست جایزه صلح نوبل برای اسنودن

خبرگزاری رسا ـ استفان اسوالفورس: به دلیل این اقدام متهورانه، اسنودن کمک کرد تا جهان تا حدودی امن‌تر و بهتر شود.
اسنودن

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، صدای روسیه در گزارشی خبر داد؛ یک عضو آکادمی سلطنتی سوئدو استاد ارشد جامعه شناسی در دانشگاه سوئدی اومئا از کمیته نوبل نروژ درخواست کرد جایزه صلح نوبل به ادوارد اسنودن، عامل سابق سازمان سیا اعطا شود.
استفان اسوالفورس، در این خصوص گفت: تلاش های قهرمانانه اسنودن به زیان وضعیت شخصی خود، کار جاسوسی گسترده ای ایالات متحده آمریکا را روشن می کند. به دلیل این اقدام متهورانه، اسنودن کمک کرد تا جهان تا حدودی امن‌تر و بهتر شود. این نامزدی برای اسنودن نمادین است چرا که نشان می‌دهد افراد نیز می‌توانند برای حمایت از حقوق بنیادین و آزادی‌ها به پا خیزند.
البته دریافت جایزه صلح نوبل در سال جاری میلادی برای اسنودن تا حدی دیر شده، چرا که اسامی کاندیداها را در دسامبر به کمیته جایزه نوبل در نروژ ارائه می‌دهند.اما نام او می تواند در لیست سال 2014 قرار گیرد.
این استاد دانشگاه یکی از افراد دارای صلاحیت است که می‌تواند اسامی کاندیداهای مورد نظر را به کمیته جایزه نوبل ارسال کند. بسیاری از منتقدان اعطای جایزه صلح نوبل به اوباما را که در سال 2009 میلادی صورت گرفت، ناآزموده و عجولانه خواندند./1415/9161/خ

ارسال نظرات