۳۰ تير ۱۳۹۲ - ۱۹:۵۹
کد خبر: ۱۷۷۴۶۵
در هفتمین نمایشگاه قرآن اهواز؛

سامانه هوشمند قرآنی رونمایی می شود

خبرگزاری رسا ـ سامانه هوشمند قرآنی در هفتمین نمایشگاه قرآن و عترت اهواز رونمایی می شود.
نمايشگاه قرآن

حجت الاسلام سیدلطف الله سپهر، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، در حاشیه بازدید از هفتمین نمایشگاه قرآن و عترت اهواز، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، از رونمایی سامانه هوشمند قرآنی در هفتمین نمایشگاه قرآن و عترت اهواز خبر داد.

وی با اشاره به زمان و مکان این مراسم اظهار داشت: مراسم رونمایی از سامانه هوشمند قرآنی همزمان با ولادت امام حسن مجتبی(ع) از سوی معاونت قرآنی این اداره در محل اجتماعات هفتمین نمایشگاه قرآن اهواز برگزار می شود.

حجت الاسلام سپهر با بیان این که سامانه هوشمند قرآنی برای نخستین بار در استان خوزستان رونمایی می شود، خاطرنشان کرد: تصحیح قرائت، بخش کودکان و داستان های قرآنی نیز در این سامانه در نظر گرفته شده است.

 وی به مشخصات این سامانه اشاره کرد و گفت: در سامانه قرآنی 400 هزار خط برنامه نویسی، 30 هزار فایل صوتی و 6 هزار فایل متنی وجود دارد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با بیان این که در این سامانه قرائت قرآن با صدای استاد پرهیزگار گنجانده شده است، اظهار داشت: ترجمه قرآن به صورت صوتی از سوی استاد پولادوند، تفسیر نور به صورت صوتی و تفسیر نمونه و المیزان نیز از برنامه های این سامانه است.

حجت الاسلام سپهر با اشاره به این که زبان این سامانه فارسی است افزود: ویژگی ها، محتوا و شأن نزول سوره های قرآن در این سامانه در اختیار مشترک قرار می گیرد.

وی با بیان این که در آینده زبان عربی در آینده به سامانه هوشمند قرآن اضافه می شود، گفت: در این مراسم همچنین محفل انس با قرآن، اهدای تجهیزات به برخی مؤسسات قرآنی، تجلیل از مدیران حوزه ها و دست اندرکاران دهمین مرحله آزمون حفظ و مفاهیم قرآن کریم برگزار می شود./9464/ت302/غ

ارسال نظرات