۰۳ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۹:۰۴
کد خبر: ۱۷۸۱۰۹
با شروع عملیات بزرگ سیمرغ؛

قدرت نمایی ارتش افغانستان در آستانه خروج نیروهای خارجی

خبرگزاری رسا ـ ژنرال افضل امان: یکی از اهداف ارتش از راه اندازی عملیات سیمرغ، اطمینان دادن به مردم از توانمندی های نیروهای امنیتی افغانستان پس از به عهده گرفتن مسئولیت های امنیتی است.
ارتش افغانستان

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، وزارت دفاع افغانستان می‌گوید عملیاتی موسوم به سیمرغ را برای خنثی کردن یک برنامه بزرگ مخالفان آغاز کرده است. مقامات ارتش افغانستان تاکید دارند که مخالفان تصمیم داشتند در این برنامه، چهار ولایت افغانستان را ناامن کنند.
این عملیات که مقامات ارتش افغانستان از آن به عنوان اولین عملیات بزرگ به رهبری ارتش یاد می‌کنند، در تاریخ اول اسد/ مردادماه در ولسوالی ازره ولایت لوگر آغاز شده است.
ژنرال افضل امان از افسران ارتش افغانستان به بی بی سی گفت: تهدیدها در ولسوالی ازره ولایت لوگر بسیار زیاد شده بود و مردم از ناامنی در این منطقه شاکی بودند. ما می خواهیم اهداف بزرگ دشمن را خنثی کنیم.
به گفته این ژنرالِ ارتش، شورشیان تلاش داشتند کابل، لوگر، پکتیا و ننگرهار و شاهراه بین کابل و ننگرهار را ناامن کنند. مخالفان مسلح در تلاش بودند برای کنترل کامل این منطقه با مقامات محلی سازش کنند اما موفق نشدند.
همچنین بی بی سی به نقل از ژنرال ظاهر عظیمی سخنگوی وزارت دفاع افغانستان گفت: پلیس نیز در این عملیات، نیروهای ارتش را کمک می‌کند.
به گفته بی بی سی؛ شماری از جنگجویان خارجی در جریان این عملیات بازداشت شده اند. اما وزارت دفاع توضیح نداده است که این افراد، شهروند کدام کشورها بوده اند. در جریان این عملیات تاکنون دو سرباز ارتش کشته شده و به طالبان نیز تلفات زیادی وارد شده است.
آغاز این عملیات بزرگ در حالی صورت می گیرد که نیروهای امنیتی افغانستان رهبری کل عملیات‌ نظامی را در افغانستان به عهده گرفته اند.
قابل ذکر است شروع مرحله پایانی انتقال مسئولیت های امنیتی از نیروهای ناتو به نیروهای امنیتی افغانستان، حدود یک ماه پیش رسما اعلام شد و قرار است تا پایان سال 2014 میلادی مسئولیت امنیت سراسر افغانستان به نیروهای افغان واگذار شود. روند این انتقال مسئولیت در سال 2011 از ولایت بامیان آغاز شد و تاکنون مسئولیت امنیت بیش از 75 درصد افغانستان به نیروهای افغان واگذار شده است.
به گفته ژنرال امان؛ یکی دیگر از اهداف ارتش از راه اندازی عملیات سیمرغ، اطمینان دادن به مردم از توانمندی های نیروهای امنیتی افغانستان پس از به عهده گرفتن مسئولیت های امنیتی است.\1421\9161/خ

ارسال نظرات