۱۰ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۳
کد خبر: ۱۷۹۰۳۷

مراسم چهارمین سالگرد ارتحال آیت الله انصاری در اهواز برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مراسم بزرگداشت چهارمین سالگرد ارتحال آیت الله شیخ مرتضی انصاری در اهواز برگزار می شود
آيت الله شيخ مرتضي انصاري

به گزارش خبرگزاری رسا در اهواز، چهارمین سالگرد ارتحال آیت الله شیخ مرتضی انصاری، سبط خاتم المجتهدین شیخ اعظم انصاری در اهواز برگزار می شود.

براساس این گزارش این مراسم با حضور علما و روحانیان خوزستان، مسؤولان و مردم شهرستان اهواز برگزار می شود.

این گزارش می افزاید، این مراسم شامگاه پنج شنبه دهم مرداد ماه، ساعت 23 در منطقه آخرآسفالت(کوی جمهوری اسلامی) حسینیه حاج حمودی برگزار می شود.

آیت الله مرحوم شیخ مرتضی انصاری بزرگ خاندان شیخ اعظم انصاری در سال 1304 به دنیا آمد؛ این فقه عظیم الشأن علم حوزوی را شامل صرف و نحو، معانی بیان و فقه و اصول و علم کلام را نزد والد معظم الشأن آیت الله حاج شیخ میرزا محمد جعفر انصاری فرا گرفت.

وی مدت کوتاهی در نجف اشرف از محضر آیات عظام همچون حاج سید محمود شاهرودی، سید محسن حکیم، خویی استفاده کرد و مشایخ روایت و اجتهاد وی  آیات عظام میرزا محمد تقی تهرانی، حاج محمد حسین کاشف الغطاء، سید جمال الدین گلپایگانی، حاج شیخ محمد مهدی انصاری، سید محمود شاهرودی و شیخ آقا بزرگ تهرانی هستند.

تألیفات وی رساله در مطلق و مقید و مجمل و مبین و رساله در مفهوم و منطوق و اوامر و نواهی ناتمام، مبانی در برخی مباحث اسفار، حواشی بر برخی کتب درسی، زندگی نامه شیخ اعظم انصاری، شرح المرتضی علی العروه الوثقی که چاپ نشده به نحو ترکیب مزجی ناتمام که در شرف چاپ بوده و حاشیه ای بر توضیح المسائل و شجره مشایخ دزفول که ضمیمه فواید الضمیمه است.

این عالم ربانی در سن 84 سالگی به سبب بیماری قلبی و کلیوی دار فانی را وداع گفت، محل دفن این عالم بزرگوار در کنار مرقد شریف والد مرحومشان در حرم مطهر علی بن مهزیار اهوازی است./9461/د102/غ

ارسال نظرات