۱۴ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۲
کد خبر: ۱۸۳۰۳۳
مدیر مرکز مشاوره مشکات زنجان:

نگاه تخصصی به عرصه مشاوره دینی ضروری است

خبرگزاری رسا ـ مدیر مرکز فرهنگی و مشاوره دینی مشکات زنجان با تخصصی دانستن مسأله مشاوره دینی و عدم ورود افراد غیر متخصص به این حوزه گفت: باید به عرصه مشاوره دینی همچون دیگر حوزه ها به صورت تخصصی پرداخته شود، چون مردم دیگر از مشاوره های غربی که بیشتر نظریات فروید است خسته شده اند.
نگاه تخصصی به عرصه مشاوره دینی ضروری است

حجت الاسلام حسین قنبری راد، مدیر مرکز فرهنگی و مشاوره دینی مشکات زنجان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، با اشاره به آیاتی از قرآن کریم و ارتباط آن با مقوله تخصصی شدن فعالیت ها اظهار داشت: خداوند وقتی به پیامبر خود می فرماید «و شاورهم فی الامر» در حقیقت خواستار تخصصی شدن بحث مشاوره دینی و دیگر امور است که البته باید به این مقوله با رویکرد جدیدی پرداخته شود.

وی در ادامه بهره مندی از علمای بزرگ و فرهیخته را در هر علم ارج نهادن به علم توصیف و تصریح کرد: بهره مندی از عالمان فرهیخته در هر علمی به ویژه در علم دین، ارج نهادن به علم و تخصص است و ما خدا را به سبب وجود چنین عالمانی شکر گذاریم و امیدواریم که با تأسیس این مؤسسه گامی به سوی حل مشکلات دینی مردم برداشته باشیم.

حجت الاسلام قنبری راد در ادامه نشان دادن چهره واقعی دین را عامل متمایل شدن مردم به سوی دین دانست و ابراز داشت: دین مداری با فطرت آدمی آمیخته است و در این رهگذر اگر عالمان دین چهره واقعی دین را بهتر و بیشتر به مردم نشان دهند، مردم به سوی دین بیش از هر چیز دیگری متمایل خواهند شد؛ بنابراین ما شاهد تفاوت های بی شمار مشاوره غربی با مشاوره اسلامی هستیم که در اصل مشاوره غربی انسان محور اما مشاوره دینی خدا محور است.

وی در ادامه افزود: مشاوره دینی با فرهنگ اسلامی آمیخته شده است و در کشور ما هنری بومی به حساب می آید، اما مشاوره غربی نه تنها بیگانه با فرهنگ ما است بلکه مسیر انحطاط را تا آنجا آزاد گذاشته است که به انسان اجازه می دهد تا هر آنچه غرایزش متمایل است به آن بپردازد.

این استاد حوزه علمیه زنجان در ادامه مشاوره دینی را یکی از شئونات حوزه و طلبگی دانست و تأکید کرد: مشاوره دینی یکی از شئونات حوزه علمیه و طلبگی است و تا مادامی که فرهنگ اسلام و حوزه های علمیه برپا است، مشاوره دینی هم جایگاه واقعی خود را خواهد داشت و ما نیز در این مؤسسه آماده ارائه خدمات به برادران و خواهران با بهره مندی از اساتید حوزه علمیه برادران و خواهران هستیم.

مشاور سابق آستان قدس رضوی(ع) در پایان به فعالیت های مؤسسه در کوتاه مدت اشاره کرد و گفت: ما در مدت کوتاهی که از افتتاح مؤسسه می گذرد حدود 100 مشاوره داشته ایم که بنا به گفته خود مراجعه کنندگان نزدیک به 95 درصد نتیجه بخش بوده است؛ البته ما به مرکز مدیریت حوزه علمیه هم پیشنهاد داده ایم که هنگام پذیرش طلبه برای تست روحی و روانی داوطلب به این مرکز مراجعه کنند که به امید خدا از سال آینده اجرایی خواهد شد.

گفتنی است، مرکز مشاوره دینی مشکات زنجان چندی پیش زیر نظر آیت الله حسینی زنجانی افتتاح شد./949/ت302/غ

ارسال نظرات