۲۱ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۸
کد خبر: ۱۸۷۰۵۰
مدیر حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی:

رویکرد آموزشی در حوزه های علمیه استان پژوهش‌محور است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام انتظاری گفت: طلاب پایه‌های مختلف در دوران تحصیل بایستی نسبت به ارایه مقالات پژوهشی و تحقیق مرتبط با دروس حوزوی مقطع تحصیلی خود اهتمام داشته باشند.
حجت الاسلام علي انتظاري، مدير استاني حوزه علميه آذربايجان شرقي

حجت الاسلام علی انتظاری، مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با بیان این‌که فراخوان ششمین جشنواره علامه حلی(ره) ویژه بررسی آثار پژوهشی طلاب جوان حوزه‌های علمیه سراسر کشور منتشر شده است، اظهار داشت: کمیته‌‌ای متشکل از اساتید برجسته حوزه علمیه استان آثار طلاب را بررسی و مقالات برگزیده را به دبیرخانه جشنواره ارسال خواهد کرد.


وی با بیان این‌که مهلت ‌نام‌نویسی و ارسال آثار به جشنواره علامه حلی(ره) تا دهم آبان ماه سال‌جاری تمدید شده است، خاطرنشان کرد: هر پژوهشگر حوزوی می تواند حداکثر سه اثر را ثبت کند، آثاری که به صورت مشترک ارسال می شود نیز شامل این شرط هستند، البته ارسال فایل اثر با فرمت word برای شرکت در جشنواره الزامی است.


حجت الاسلام انتظاری ادامه داد: طلاب علاقه‌مند می‌توانند پس از ثبت‌نام اینترنتی، آثار پژوهشی خود را به همراه پرینت فرم ثبت‌‏نام اینترنتی از طریق پست به صندوق پستی جشنواره به آدرس: قم، صندوق پستی 185-37165 (دبیرخانه جشنواره علامه حلی) ارسال کنند.


مدیر حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی با اشاره به این‌که پایان نامه‌های دانشگاهی، به استثنای پایان نامه‌های جامعه المصطفی العالمیه، پذیرفته نمی شوند، گفت: آثار علمی باید با محتوای پژوهش، تألیف، تصحیح و ترجمه و در قالب مقاله، کتاب یا پایان‌نامه باشد. آثاری که در زمینه «سبک زندگی از منظر اسلام» ارائه شوند، از امتیاز ویژه برخوردار خواهند بود.


وی تصریح کرد: تفسیر و علوم قرآنی، علوم حدیث و درایه، کلام، اخلاق و تربیت، فقه و حقوق اسلامی، فلسفه و منطق، اصول فقه، تاریخ اسلام و تشیع، ادبیات، علوم انسانی (مرتبط با حوزه دین) از جمله گروه‌های علمی پژوهش، در این دوره از جشنواره هستند که عموم طلاب پژوهشگر می توانند با مراجعه به سامانه «سامانه ثبت‌نام اینترنتی»به آدرس
www.jhelli.ir در جشنواره شرکت کنند.


حجت الاسلام انتظاری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که رویکرد آموزشی در حوزه های علمیه استان پژوهش‌محور است، اظهار داشت: طلاب پایه‌های مختلف در دوران تحصیل بایستی نسبت به ارایه مقالات پژوهشی و تحقیق مرتبط با دروس حوزوی مقطع تحصیلی خود اهتمام داشته باشند.


مدیر حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که بخشی از نمرات پایان ترم طلاب به کارهای تحقیقی و مقالات ارایه شده اختصاص یافته است، گفت: در این راستا دوره‌های مختلف مقاله‌نویسی و روش‌های تحقیق برای طلاب مدارس علمیه استان برگزار شده و در آینده نیز دوره‌های مشابهی در نظر گرفته شده است./935/ت303/ب

ارسال نظرات