۲۵ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۶
کد خبر: ۱۸۷۳۷۰

توضیح دفتر آیت‌الله صافی درباره اعدام مجدد شخص قاچاقچی

خبرگزاری رسا ـ دفتر حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی در پی سؤال برخی از مردم، توضیحی را در خصوص اعدام مجدد شخص قاچاقچی اعلام کرد.
آيت الله صافي گلپايگاني

به گزارش خبرگزاری رسا، در اطلاعیه صادر شده از سوی دفتر حضرت آیت الله صافی گلپایگانی آمده است: در پی سؤالات تعدادی از مردم از دفتر حضرت آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی دامت برکاته در رابطه با اعدام دوباره قاچاقچی، دفتر استفتائات معظم له اعلام کرد مسئله‌ای که در کتاب جامع الأحکام جلد دوم است ارتباطی به موضوع مذکور ندارد و معظم له نسبت به این مسئله نظر دیگری دارند.

 

گفتنی است، یک قاچاقچی مواد مخدر که سه سال قبل بر اساس قانون مبارزه با مواد مخدر اصلاحیه سال 1389 و به جرم حمل یک کیلوگرم مخدر شیشه به اعدام محکوم شده بود، سحرگاه چهارشنبه در بجنورد اعدام شد. پیکر وی 12 دقیقه بالای چوبه دار بود تا در نهایت با تأیید پزشک، به سردخانه منتقل شد. اما یک روز بعد، کارگر سردخانه متوجه زنده‌بودن علیرضا-م 37 ساله شد.


پس از این اتفاق، برخی خبرگزاری‌ها و رسانه ها از اعدام مجدد وی پس از بهبودی خبر دادند و به استفتائات علما از جمله جلد دوم جامع‌الاحکام آیت‌الله لطف‌الله صافی گلپایگانی استناد کردند./924/د102/ج

 

ارسال نظرات