۰۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۹
کد خبر: ۱۹۰۷۸۴

نامگذاری سال آینده میلادی به نام سال بین‌المللی همبستگی با ملت فلسطین

خبرگزاری رسا ـ مجمع عمومی سازمان ملل متحد دیروز، پنجم آذر، سال آینده میلادی(2014) را سال بین‌المللی همبستگی با ملت فلسطین اعلام کرد.
ملل

 

به گزارش خبرگزاری رسا، مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نشست دیروز خود با کسب اکثریت آرا تصویب کرد که سال 2014 میلادی را سال همبستگی با ملت فلسطین نامگذاری کند.


در این توافقنامه اجرای فعالیت‌هایی با موضوع فلسطین در سال آینده میلادی و با همکاری با دولت‌ها و سازمان‌های وابسته به سازمان ملل و همچنین سازمان‌های بین‌المللی و مدنی درخواست شد.

 

در این رأی‌گیری 110 کشور رأی مثبت، 7 کشور رأی منفی و 56 کشور رأی ممتنع دادند. این توافقنامه در آستانه روز بین‌المللی حمایت از ملت فلسطین(29 نوامبر) اعلام شد.

 

بنا بر این گزارش، بان کی‌مون، دبیرکل سازمان ملل متحد در پیامی برای مجمع عمومی این سازمان بر ضرورت عدم از دست‌دادن فرصت کنونی به وجودآمده برای پایان‌دادن به بحران در خاورمیانه تأکید کرد.

 

جان ایش، رییس مجمع عمومی سازمان ملل نیز از جامعه بین‌الملل خواست تا تمام تلاش خود را برای برقراری صلح پایدار بین فلسطین و اسرائیل در سال آینده به کار گیرند و از مسئولان اسرائیلی و فلسطینی نیز خواست تا از برداشتن گام‌هایی که مانع از تحقق صلح خواهد شد، دوری کنند. /982/ب102/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات