۲۱ آذر ۱۳۹۲ - ۱۹:۴۹
کد خبر: ۱۹۲۱۴۳

انتقاد شدید اللحن پوتین از مقامات روسیه

خبرگزاری رسا ـ بنا به قانون اساسی جمهوری فدرال روسیه که در سال ۱۹۹۳ به تصویب رسید، دولت موظف است هر سال گزارش جامعی را به دو مجلس سفلی(دوما) و مجلس شورای فدرال روسیه ارائه کند.
ولاديمير پوتين رئيس‌ جمهور روسيه

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، یورونیوز در خبری گفت: ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه روز پنجشنبه 12 دسامبر، بیستمین گزارش سالانه دولت یعنی قوه اجرایی کشور را به قوه مقننه ارائه کرد.


او در گزارش امسال خود از عدم اجرای وظایف شوراها و مقامات محلی انتقاد کرد و اصلاح قوانین شوراها و نحوه اداره دولت های محلی را یک ضرورت دانست.


آقای پوتین از جمله گفت: اصلاحاتی که از یکسال و نیم قبل تاکنون انجام گرفته، می توان گفت به نحوی اجرا شده که یا واکنش های منفی را دامن زده و یا هیچ کاری صورت نگرفته است.


رئیس جمهوری روسیه گفت: کشورش در آرزوی ابرقدرت شدن نیست، اما او می خواهد اصلاحاتی را در جهت هرچه موثرتر بودن روسیه به اجرا گذارد.


وی گفت: یکی از مهمترین مسائلی که باید به صورت باز درباره آن صحبت کنیم، مسئله اقوام مختلف در کشور ماست. بسیاری از مسائل دیگر مانند مسائل اقتصادی و توسعه منطقه ای، و یا مسئله فساد و عملکرد ساختارهای حکومتی و یا شکست سیاست های فرهنگی و آموزشی، بر این مسئله قومی متمرکز است.


قابل ذکر است بنا به قانون اساسی جمهوری فدرال روسیه که در سال 1993 به تصویب رسید، دولت موظف است هر سال گزارش جامعی را به دو مجلس قانونگذاری این کشور یعنی مجلس سفلی که دوما نامیده می شود و مجلس شورای فدرال روسیه ارائه کند. ارائه این گزارش از وظایف رئیس جمهور است./1421/1409/ح

ارسال نظرات