۰۹ دی ۱۳۹۲ - ۲۰:۵۴
کد خبر: ۱۹۳۷۰۴

مصر خواستار تحویل اعضای فراری اخوان شد

خبرگزاری رسا ـ دولت موقت مصر از کشورهای عضو اتحادیه عرب درخواست کرد آن دسته از کسانی را که وابسته به اخوان المسلمین هستند و به خارج از مصرگریخته اند به این کشور تحویل دهند.
الاخوان المسلمين

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، رادیو فردا در گزارشی از درخواست دولت کودتا در مصر از کشورهای عربی، برای برخورد با اخوان المسلمین به عنوان یک گروهک تروریستی خبر داد.


بر اساس این گزارش، دولت موقت مصر از کشورهای عضو اتحادیه عرب درخواست کرده است تا پیمان مبارزه با تروریسم را که پیشتر توسط این اتحادیه به تصویب رسیده است، به اجرا گذاشته و براساس همان پیمان تامین مالی و حمایت از اخوان المسلمین را ممنوع اعلام کنند. همچنین آن دسته از کسانی را که وابسته به اخوان المسلمین هستند و به خارج از مصر گریخته اند به این کشور تحویل دهند.


بدرعبدالعاطی، سخنگوی وزارت امور خارجه مصر در این رابطه گفت: اعضای اتحادیه عرب که در سال 1998 پیمان مبارزه با تروریسم را به امضاء رساندند هم اکنون باید آن را علیه اخوان المسلمین به اجرا بگذارند. وی به خبرگزاری فرانسه گفته است امضاء کنندگان این پیمان در قبال اجرای آن مسئولیت دارند.


یک منبع اتحادیه عرب درباره این پیمان گفته است از مجموع 22 کشور عضو این اتحادیه 18 کشور این پیمان ضد تروریستی را امضاء کرده اند.


دولت قاهره در روزهای پایانی ماه جاری، دسامبر، اخوان المسلمین را به عنوان یک گروه تروریستی معرفی کرد. مقامات مصری می گویند عوامل اخوان هفته گذشته در حمله انتحاری به یک پایگاه پلیس مصر دخالت داشته اند. در این حمله انتحاری روز سه شنبه گذشته پانزده تن از نفرات پلیس مصر کشته شدند. البته اخوان المسلمین ضمن هم دردی با حادثه دیدگان این حادثه اعلام کرد در این حمله انتحاری دست نداشته است./1415/ 1409/ح

ارسال نظرات