۱۴ دی ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۴
کد خبر: ۱۹۳۹۸۸
در نشست مشترک مجمع نمایندگان و معاونت تبلیغ حوزه مطرح شد؛

ضرورت تعامل و هماهنگی مراکز اعزام مبلغ/ بسیج تمام ظرفیت حوزه برای مقابله با توطئه دشمنان

خبرگزاری رسا ـ در نخستین هم اندیشی مشترک کمیسیون های مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم و معاونت تبلیغ حوزه های علمیه بر ضرورت تعامل و همکاری نهادهای اعزام مبلغ تاکید و تصریح شد که باید حوزویان تمام ظرفیت های خود را برای مقابله با برنامه های تفرقه انگیز دشمنان در کشور بکار گیرند.
  

 مجمع نمايندگان طلاب و فضلاي حوزه علميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست مشترک هیأت رئیسه کمیسیون‌های مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم با حجت الاسلام محمدحسن نبوی معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه‌های علمیه برگزار شد.

 

بر اساس این گزارش این نشست با عنوان «رویکردهای جدید در عرصه تبلیغ» برگزار شد.


در ابتدای این نشست حجت الاسلام علی احتشام مدیر اجرایی مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم گزارشی از مباحث و پیشنهادهای ارائه شده از سوی نمایندگان مجمع ارائه کرد.

 

وی با تبیین راهکارهای تبلیغ در آموزش و پرورش، بر ضرورت حضور مبلغان در مناطق مختلف کشور به ویژه استان‌های مرزی و شرق کشور تاکید و تصریح کرد: روحانیت برای مقابله با برنامه‌های تفرقه انگیز دشمنان با تمام توان و همت خود را بکار گیرد.

 

مدیر اجرایی مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم همچنین چگونگی روند تبلیغی سفیران هدایت و اهتمام بیشتر به طرح هجرت و بومی شدن آن را مورد اشاره قرار داد و خواستار هماهنگی مراکز اعزام مبلغ شد.

 

حجت الاسلام احتشام در ادامه سخنان خود با اشاره به تحولات جهانی و بیداری اسلامی اعزام مبلغ به خارج از کشور از سوی حوزه های علمیه را یک نیاز مهم و حیاتی عنوان کرد.

 

در ادامه این نشست حجت الاسلام نبوی ضمن تشکر از برگزار کنندگان این جلسه تصریح کرد: در واقع دغدغه‌های تبلیغی مجمع نمایندگان طلاب همان دغدغه‌های معاونت تبلیغ است.

 

وی با بیان این که در راستای تبلیغ در آموزش و پرورش کارهای مفیدی از سوی معاونت تبلیغ انجام شده است، گفت: حضور روحانیت در مدارس و آموزش و پرورش با استقبال بسیار خوبی مواجه شده است.


حجت الاسلام نبوی کمبود بودجه اختصاصی به این مدارس را از مشکلات اساسی دانست.

 

معاون تبلیغ حوزه های علمیه درباره اعزام مبلغ به خارج از کشور و نحوه تبلیغی سفیران هدایت و چند طرح دیگر نیز توضیحاتی ارائه و در پایان به سؤالات نمایندگان حاضر در جلسه پاسخ داد.

 

در پایان این جلسه مقرر شد این قبیل نشست‌ها به منظور حضور مؤثر روحانیت در مناطق مختلف کشور ادامه یابد. /924/پ202/ن

ارسال نظرات