۱۴ دی ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۴
کد خبر: ۱۹۴۰۱۲
سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه خبر داد؛

افزایش 10 برابری وقف در 4 سال گذشته

خبرگزاری رسا ـ سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه، با تأکید بر اهمیت ورود رسانه ها به صورت جدی به مسأله وقف و گسترش آن تصریح کرد: وقف نسبت به 4 سال گذشته از افزایش 10 برابری برخوردار شده که مهم ترین عامل آن توجه ویژه رسانه ها به این مسأله بوده است.
حسن ربيعي، سخنگوي اداره اوقاف و امور خيريه

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حسن ربیعی، سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه، ظهر امروز در پنجمین همایش وقف و رسانه استان خوزستان، با اشاره به اهمیت آشنایی مردم با سنت حسنه وقف اظهار داشت: در سال 89 در افکار سنجی که صورت گرفت، بیش از 77 درصد از مردم از وقف و کارکردهای آن آگاه نبودند.

وی با بیان این که شاخص اعتماد مردم به متولیان امور وقف و شاخص رضایت‌مندی مردم در امامزادگان و ادارات اوقاف کشور از دیگر موارد ارزیابی شده در این افکار سنجی بود، اظهار داشت: با توجه به پایین بودن سطح آگاهی مردم نسبت به مسأله وقف سبب شد تا برنامه های این اداره جهت تبلیغ وقف و آثار و برکات آن در جامعه افزایش یابد.

مدیر روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه با تأکید بر اهمیت ورود رسانه به صورت جدی به مسأله وقف و گسترش آن تصریح کرد: وقف نسبت به 4 سال گذشته از افزایش 10 برابری برخوردار شده که مهمترین عامل آن توجه ویژه رسانه ها به این مسأله بوده است.

وقف باید به عنوان یک الگوی اقتصادی و اسلامی در جامعه تبدیل شود

سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان این که وقف باید به عنوان یک الگوی اقتصادی و اسلامی در جامعه تبدیل شود، اظهار داشت: وقف مهم‌ترین کاهش‌‌دهنده فاصله طبقاتی در جامعه خواهد بود که به‌وسیله آن می‌توان قشر فقیر جامعه را به‌صورت نامحسوس کمک کرد.

مدیر روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه نقش وقف در ایجاد تمدن اسلامی را بی بدیل دانست و گفت: بسیاری از بزرگان کشور از جمله خواجه نصیر، فارابی، ملاصدرا و تعدادی دیگر از مشاهیر کشور تربیت شدگان مدارس وقف شده هستند.

وقف در کشور متعلق به دوران پیش از اسلام است

ربیعی با بیان این که وقف در کشور متعلق به دوران پیش از اسلام است، اظهار داشت: با ظهور اسلام مسأله وقف تکامل بخشیده شد و در ایران وقف در دوره افشاریه و پهلوی آسیب دید، اما دوران طلایی آن دوره صفویه و بخشی نیز دوره قاجاریه بوده است.

سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه وضعیت ایران در زمینه وقف را نسبت به دیگر کشورهای اسلامی بسیار بهتر دانست و گفت: سرعت رشد الگوهای خیریه در کشورهای غربی بسیار رو به افزایش است اما در کشور ایران ایران این مسأله کاهش یافته است که نیازمند آسیب شناسی جدی است.

صدور بیش از 168 هزار وقف نامه در کشور

وی با بیان این که بیش از 168 هزار نفر وقف‌نامه دریافت کرده‌اند، خاطر نشان کرد: ربیعی اظهار کرد: بیش از 500 بیمارستان وقفی و  5 هزار مدرسه آموزش و پرورش و بیش از 500 دانشگاه و مرکز آموزش عالی در زمین‌های وقفی احداث شده اند..

مدیر روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه با تأکید بر اهمیت بیش از پیش دولت نسبت به مسأله وقف تصریح کرد: دولت توجه زیادی به مسأله وقف ندارد این در حالی است که وقف می تواند به اقتصاد دولت کمک کند.

سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان این که شعار همایش وقف و رسانه به همراه حماسه اقتصادی معرفی شده است، گفت: باید 3 درصد از درآمدهای موقوفات را نسبت به اصل سرمایه محقق کنیم که این رقم در حال حاضر در کشور زیر یک درصد است./9464/پ202/س

ارسال نظرات