۲۱ دی ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۱
کد خبر: ۱۹۴۶۴۶

دهمین همایش بین‌المللی دکترین مهدویت برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ رییس مؤسسه آینده روشن لبیک و پاسخ گفتن به مطالبه و دغدغه رهبر معظم انقلاب در رابطه با «سبک زندگی» را علت انتخاب موضوع دهمین همایش بین‌المللی دکترین مهدویت به‌عنوان «اخلاق و سبک زندگی زمینه ساز» مطرح کرد و گفت: در این همایش کارکردهای اندیشه مهدویت در حوزه اخلاق و سبک زندگی بررسی می‌شود.
دهمين همايش بين‌المللي دکترين مهدويت برگزار مي‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سید مسعود پور سید آقایی، رییس مؤسسه آینده روشن پیش از ظهر امروز شنبه بیست و یکم دی ماه در نشست خبری دهمین همایش بین‌المللی دکترین مهدویت در دفتر تهران این مؤسسه واقع در خیابان سمیه از برگزاری دهمین همایش بین‌المللی دکترین مهدویت در روزهای بیست و دوم و بیست و سوم خردادماه سال 1393 مصادف با چهاردهم و پانزدهم شعبان المعظم با موضوع «اخلاق و سبک زندگی زمینه ساز» در سالن همایش‌های بین‌المللی سازمان صدا و سیما خبر داد.

وی «اخلاق زمینه ساز» را محور اول، «سبک زندگی زمینه ساز» را محور دوم و «راهبردها و راهکارها» را محور سوم این همایش مطرح کرد.

حجت‌الاسلام پور سید آقایی با اشاره به یک دهه برگزاری همایش دکترین مهدویت، مجموعه مقالات این همایش به عنوان منابع مباحث مهدویت و پژوهش را یکی از مهم‌ترین دستاوردهای آن دانست و افزود: مقالات برتر این همایش در مجله علمی پژوهشی به نام مشرق موعود و برخی دیگر از مقالات در مجله علمی ترویجی به چاپ می‌رسد.

وی حضور فرهیختگان و دانشمندان داخلی و خارجی به ویژه کسانی که در زمینه موعود و منجی کار کرده‌اند را از دیگر دستاوردهای یک دهه برگزاری همایش دکترین مهدویت ارزیابی کرد و گفت: دانشمندان خارجی که در زمینه موعود خودشان هم کار کرده‌اند، اگر فرصت ارسال مقاله نداشته باشند، به همایش دعوت می‌شوند.

رییس مؤسسه آینده روشن از صدا و سیما به دلیل پخش مستقیم همایش، ضبط سخنرانی‌ها و پخش آن در طول سال در رسانه ملی و در اختیار قرار دادن سالن ابراز تشکر کرد.

حجت‌الاسلام پور سید آقایی به نامه امام حسن عسگری(ع) به پدر مرحوم صدوق که صاحب مناقب آن را نقل کرده، اشاره کرد و با بیان این‌که ازجمله سفارشات امام عسگری(ع) در این نامه صبر کردن و انتظار فرج است، ابراز داشت: ایشان در این سفارش ابتدا صبر را می‌فرمایند زیرا انتظار فرج یک "عمل" و بهترین عمل است و در حوزه عمل با مشکلاتی مواجه هستیم که راه‌حل آن فقط صبر و به تعبیر برخی صبر انقلابی است.

رییس مؤسسه آینده روشن با اشاره به این‌که معتقد هستیم شیعه در عصر غیبت تکالیف بیشتر و سنگین‌تری دارد و کمبود غیبت را باید با تلاش بیشتر جبران کند، افزود: در این رابطه تکلیف خود دانستیم که همایش دکترین مهدویت را آغاز و پایه‌گذاری کنیم.

لبیک گفتن به مطالبه رهبری علت انتخاب موضوع همایش دهم به عنوان «اخلاق و سبک زندگی زمینه ساز»

وی لبیک و پاسخ گفتن به مطالبه و دغدغه رهبر معظم انقلاب در رابطه با «سبک زندگی» را علت انتخاب موضوع دهمین همایش بین‌المللی دکترین مهدویت به عنوان «اخلاق و سبک زندگی زمینه ساز» مطرح کرد و با اشاره به این‌که منتظر کسی است که خود را زمینه‌ساز ظهور می‌داند، گفت: در این همایش کارکردهای اندیشه مهدویت در حوزه اخلاق و سبک زندگی بررسی می‌شود.

حجت‌الاسلام پور سید آقایی حدیث «من مات و لم یعرف امام زمانه مات میتة جاهلیة» که بین شیعه و سنی متواتر است را مورد اشاره قرارداد و با بیان این‌که اگر نداشتیم مگر همین حدیث را، برای اهمیت این آموزه و اندیشه کلیدی و حیاتی کافی بود، ابراز داشت: جا دارد که ظرفیت‌های فراوان اندیشه مهدویت کشف شود.

رییس مؤسسه آینده روشن گفت: از دو یا یکی از سران قوا برای حضور در مراسم افتتاحیه یا اختتامیه دهمین همایش بین‌المللی دکترین مهدویت استفاده می‌کنیم.

وی مهدویت را اندیشه فرا دینی دانست و با اشاره به این‌که همه ادیان و مذاهب معتقد به موعود و منجی هستند، ابراز داشت: این مسأله علاوه بر این‌که از زمینه‌های تقویت بین المذاهب است، یکی از زمینه‌های تقویت بین الادیان نیز است.

راه‌اندازی سطح چهار و دکترای مهدویت در حوزه علمیه از سال تحصیلی آینده

حجت‌الاسلام پور سید آقایی از تصویب سطح چهار و دکترای مهدویت در حوزه علمیه و راه‌اندازی آن از سال تحصیلی آینده خبر داد و گفت: مؤسسه آینده روشن و مرکز تخصصی مهدویت در این زمینه طلبه خواهند پذیرفت.

وی بیان داشت: ما مشکل بودجه داریم اما معتقد هستیم به میزان اخلاصی که داشته باشیم، رهایمان نمی‌کنند.

رییس مؤسسه آینده روشن از همکاری آیت‌الله حسینی بوشهری مدیر حوزه‌های علمیه، حجت‌الاسلام ابوترابی فرد نائب رییس مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام اختری دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(ع)، سردار فیروز آبادی رییس ستاد کل نیروهای مسلح و سردار احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی در زمینه برگزاری این همایش ابراز تشکر کرد./956/پ201/ن

 

 

ارسال نظرات