۱۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۲:۱۱
کد خبر: ۱۹۶۴۵۹

اعدام بزرگان سیاسی بنگلادش دستور کار دادگاه

خبرگزاری رسا ـ محموله‌های سلاح سال ۲۰۰۴ با۱۰ کامیون به درون کشور حمل شده‌اند و قرار بوده برای "جبهه متحد آزادی آسام" ارسال شود که افراد مسلح آن با دولت مرکزی هند در ستیزند.
عبدالقادر ملا رهبر حزب اسلامي در بنگلادش
به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا؛ دویچه وله در خبری گفت: دادگاهی در بنگلادش دو وزیر و دو رئیس پیشین نهادهای امنیتی را به جرم دست داشتن در قاچاق اسلحه به اعدام محکوم کرد.
به گزارش دویچه وله؛ علاوه بر دو وزیر سابق، 12 شهروند دیگر بنگلادش نیز به جرم قاچاق اسلحه به اعدام محکوم شدند.
قابل ذکر است یک دادگاه ویژه در چیتاگونگ افراد یادشده را در قاچاق محموله‌هایی از موشک و نارنجک و اسلحه‌های سبک و مهمات از طریق بندر این شهر مجرم شناخت و برای آنها حکم اعدام صادر کرد. این محموله‌ها سال 2004 با10 کامیون به درون کشور حمل شده‌اند و قرار بوده برای "جبهه متحد آزادی آسام" ارسال شود که افراد مسلح آن با دولت مرکزی هند در ستیزند.
دویچه وله در ادامه افزود: در میان محکوم شدگان لطف‌الزمان بابر، وزیر پیشین کشور بنگلادش، دیده می‌شود. ماتیور رحمان نظامی که سابقا وزیر صنایع بوده و هم‌اکنون رئیس بزرگترین حزب اسلامی بنگلادش، موسوم به "جماعت اسلامی" است نیز یکی دیگر از محکوم‌شدگان است.
به گفته دادستان بنگلادش، وی شخصا در ماجرای ورود اسلحه به بندر چیتاگون و انتقال اولیه آن به یک کارخانه‌ی کودسازی دولتی دخیل بوده است.
یکی از وکلای آقای نظامی دادگاه را دارای انگیزه‌های سیاسی خواند و گفت که خواهان الغای حکم آن خواهد شد. دو تن از رهبران سابق سازمان‌های امنیتی بنگلادش و رهبر فراری "جبهه متحد آزادی آسام" نیز در میان محکوم‌شدگان هستند.
در پرونده مربوط به قاچاق اسلحه مجموعا 52 نفر متهم بودند که دادگاه در مورد 38 نفر آنها حکم برائت صادر کرد.
/1421/1409/ح
ارسال نظرات