۱۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۰:۰۴
کد خبر: ۱۹۶۵۸۶

رسیدگی به اتهامات مجله فرانسوی موهن به اسلام متوقف شد

خبرگزاری رسا ـ دادگاه تأدیبی فرانسه رسیدگی به پرونده مجله «شارلی ابدو» به دلیل انتشار کاریکاتورهای موهن به پیامبر(ص) را متوقف کرد.
مجله شارلي ابدو فرانسه

 

به گزارش خبرگزاری رسا، دادگاه تأدیبی فرانسه اعلام کرد که رسیدگی به پرونده مجله شارلی ابدو و نیز پایگاه اینترنتی «یوتیوب» به اتهام انتشار کاریکاتورها و فیلم موهن به پیامبر اسلام(ص) را متوقف کرده است.

 

به دنبال انتشار کاریکاتورهای موهن به پیامبر اسلام(ص) در سال 2012 در مجله شارلی ابدو و نیز انتشار فیلم موهن به حضرت محمد(ص) در سایت یوتیوب، دو انجمن اسلامی فرانسه با تنظیم شکایتی، مسؤولان مجله و پایگاه اینترنتی را به نژادپرستی و توهین به اقلیت مسلمان متهم کرده و به دلیل جریحه‌دار کردن احساسات مسلمانان، از مجله شارلی ابدو و یوتیوب درخواست غرامت کرده بودند.

 

«ریچارد ملکا»، وکیل مجله شارلی ابدو، در واکنش به توقف دادرسی، گفت: از ابتدای امر نیز شکایت این دو انجمن اسلامی، مسئله‌ای «خنده‌دار» بود و حتی ارزش رسیدگی نیز نداشت.

 

انجمن‌های اسلامی فرانسه از دادگاه پاریس خواسته بودند که یوتیوب را به حذف فیلم موهن به پیامبر اسلام(ص) مجبور کند ولی این دادگاه دادرسی را بدون ارائه هیچ دلیلی متوقف کرد./980/ب102/

منبع: ایکنا

ارسال نظرات