۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۹:۰۸
کد خبر: ۱۹۷۴۰۸

مردم سوئیس مخالف خارجی ها

خبرگزاری رسا ـ کشور سوئیس که ۲۳ درصد از ساکنان آن خارجی هستند امروز همه پرسی در خصوص سهمیه بندی و محدود کردن مهاجرت به این کشور را برگزار خواهد کرد.
سوئيس

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، یورونیوز در گزارشی از موافقت نسبی مردم سوئیس برای محدودیت ورود خارجی ها به کشورشان خبر داد.


بر اساس این گزارش، کشور سوئیس که 23 درصد از ساکنان آن خارجی هستند امروز همه پرسی در خصوص سهمیه بندی و محدود کردن مهاجرت به این کشور را برگزار خواهد کرد.


کریستف بلوخر، عضو کمیته ای که پیشنهاد این طرح را داده است، در مورد به کارگیری اتباع خارجی می گوید: استخدام در صورت نیاز و عدم استخدام اگر نیاز به آنها نداریم، به همین سادگی. این اوضاع اقتصادی است که به ما می گوید به چه نیاز داریم و سپس دولت باید بر اساس آن به مهاجران بگوید برای کار در چه بخشی می توانند مهاجرت کنند.


اما کریستف داربِله، رییس حزب دموکرات مسیحی سوئیس می گوید: یک سوم از نیروی کار در سوئیس، برای بازار اروپا کار می کند. اگر ما دسترسی به این بازار اروپایی را به خطر بی اندازیم و اگر دسترسی به کارکنان واجد شرایط اروپایی را به خطر بی اندازیم، دچار مشکل بزرگی می شویم.


سوئیس عضو اتحادیه اروپا نیست اما توافق های بسیاری با این اتحادیه منعقد کرده است.


اگر در این همه پرسی، ایجاد محدودیت برای مهاجران رای بیشتری بیاورد، ممکن است به اقتصاد سوئیس و روابطش با اتحادیه اروپا لطمه وارد شود.


طبق آخرین نظرسنجی ها 43 درصد از مردم از طرح حزب راستگرای مردم سوئیس برای کاهش تعداد مهاجران حمایت می کنند./1415/ 1409/ح

ارسال نظرات