۲۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۹:۵۵
کد خبر: ۱۹۷۸۴۲

السیسی در راه روسیه

خبرگزاری رسا ـ فرمانده کل ارتش مصر برای گفتگو با مقامات روسیه رهسپار این کشور خواهد شد.
\السيسي

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، بر اساس گزارش صدای آمریکا، فرمانده کل ارتش مصر برای گفتگو با مقامات روسیه رهسپار این کشور خواهد شد.


گزارش ها حاکی است که سفر عبدالفتاح السیسی برای انجام یک معامله تسلیحاتی به مبلغ 2 میلیارد دلار است که نفوذ روسیه را به نحو قابل توجهی در یکی از کشورهای متحد آمریکا گسترش خواهد داد. پیش بینی شده است اعتبار مالی این معامله را عربستان سعودی و امارات متحد عربی تأمین خواهند کرد.


این سفر عبدالفتاح السیسی، دیدار نادر یک فرمانده ارتش کشور عربی مصر از روسیه و نخستین سفر خارجی وی از هنگام اوجگیری اعتراضات در مصر و پس از کودتای منجر به برکناری محمد مرسی رییس جمهور این کشور است.


گفته می شود، ژنرال السیسی قرار است با ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه دیدار و سپس در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک شرکت کند.


این معامله تسلیحاتی به صورت قابل ملاحظه ای سبب گسترش نفوذ نظامی روسیه در مصر خواهد شد که هم پیمان اصلی آمریکا در خاورمیانه به شمار می رود.


پیشتر اعلام شده بود که مصر به خرید سامانه های موشکی دفاع ضد هوایی، جت های جنگنده میگ 29، بالگردهای رزمی و دیگر تسلیحات روسی ابراز تمایل کرده است./1415/ 1409/ح

ارسال نظرات