۰۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۹
کد خبر: ۱۹۸۷۲۶
استاد اخلاق حوزه علمیه:

پیامدهای مخرب گناه برای جوانان تبیین شود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام حائری زاده با اشاره آیاتی از قرآن کریم گفت: زمان مناسب برای ازدواج مقوله ای نیست که توسط کارشناسان و اساتید مشخص شود بلکه این مسأله توسط اسلام مشخص شده است و باید بنابر آن برای تعیین زمان ازدواج عمل کرد.
حجت الاسلام سيد محمد حائري زاده استاد اخلاق حوزه علميه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، نشست هم اندیشی اساتید اخلاق حوزه های علمیه کشور به همت معاونت تهذیب حوزه علمیه قم در مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان برگزار شد.
حجت الاسلام سید محمد حائری زاده با اشاره به ازدواج زود هنگام طلاب تصریح کرد: در سوره مائده قانون تبعیت و اطاعت از ائمه و عصمت حضرات مطرح شده است و باید به آن توجه کرد.
وی در ادامه افزود: ائمه اطهار(ع) به دلیل آگاهی کامل و تامی که از مضرات سخت و کشنده گناه داشتند مرتکب به آن نمی شدند و باید طلاب جوان نیز نسبت به خطرات گناه و کشنده بودن آن آگاه باشند و با چنین دیدگاهی از پرهیز از گناه بازداشته شوند و این که ما مبحث ازدواج زودهنگام را بر اساس ملاک‌های خود مطرح کنیم کاری است اشتباه بلکه باید بر اساس ملاک‌های اسلام عمل کرد.
حجت الاسلام حائری زاده با اشاره آیاتی از قرآن کریم گفت: زمان مناسب برای ازدواج مقوله ای نیست که توسط کارشناسان و اساتید مشخص شود بلکه این مسأله توسط اسلام مشخص شده است و باید بنابر آن برای تعیین زمان ازدواج عمل کرد.
استاد اخلاق حوزه علمیه خاطرنشان کرد: آیت الله امینی سن ازدواج برای پسران را بین 17 تا 19 سال ذکر می کردند که باید پیرامون آن دقت و تأمل شود، در واقع هنگام ازدواج زمانی است که شرع مشخص نموده و آن سن بلوغ است که شرایطی دارد که وقتی شخص به این شرایط رسیده باشد و حائز این شرایط باشد می تواند ازدواج کند.
حجت الاسلام حائری زاده با اشاره به اهمیت آشنا سازی بیش از پیش طلاب با معارف و عقاید دینی و راه و رسم صحیح رسیدن به خدا تصریح کرد: اکمال، اکرام، احسان، انصاف و ایثار از شرایطی است که سبب می شود بلوغ در شخص صورت گیرد و بتواند با داشتن این شرایط اقدام به ازدواج کند./939/پ203/س
ارسال نظرات