۲۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۷
کد خبر: ۲۰۰۲۷۸
استاد حوزه علمیه آمل:

اقتصاد مقاومتی با فرهنگ و روح ملت ایران عجین شده است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه آمل اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی فرهنگی است که با فرهنگ و روح مبارز ملت ایران عجین شده است و این سیاست تا حدی کشور را پیش خواهد برد که از همه وابستگی‌ها رها شود.
امام جمعه دابودشت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در  آمل، حجت الاسلام مهدی تقی زاده، استاد حوزه علمیه آمل ظهر امروز در دیدار با مسؤولان اتاق بازرگانی مازندران با اشاره به این که برای رسیدن به اقتصاد مقاومتی باید وابستگی خود به کشورهای بیگانه را کاهش دهیم تا بتوانیم از این وابستگی‌ها رها شویم، گفت: اقتصاد مقاومتی در واقع شناسایی حوزه‌های فشار و تلاش برای کنترل و بی‌اثر کردن تأثیرات منفی ناشی از آن است.

 

حجت الاسلام تقی زاده به شکوفایی اقتصاد مقاومتی در کشور تاکید و تصریح کرد: نخستین نکته برای رسیدن به اقتصاد مقاومتی اتکا به تولیدات داخلی و حمایت از تولیدات است.

 

وی خاطرنشان کرد: چندین سال است که اقتصاد مقاومتی در کشور از سوی مقام معظم رهبری مطرح شده و همه دستگاه‌ها و ارگان‌ها به عنوان سرباز این مرز و بوم نهایت تلاش خود را برای اجرایی کردن این طرح به کار بسته‌اند.

 

امام جمعه دابو دشت آمل عنوان کرد: با تشدید تحریم‌‌ها علیه ایران، باز این کشور به موفقیت‌های شایانی دست یافته که دشمنان را در برابر خود به اعتراف وا داشته است.

 

وی با اشاره به هدف اصلی اقتصاد مقاومتی، بیان کرد: هدف اصلی اقتصاد مقاومتی استفاده از توان داخلی و مقاومت در برابر تحریم‌ها با ایجاد کمترین بحران است.

 

حجت الاسلام تقی زاده ادامه داد: ایران اسلامی کشوری سرشار از منابع و استعدادهای مادی و معنوی است می توان با استفاده از افراد کارآمدی که درصد آنها در ایران کم نیست در اقتصاد مقاومتی به مراتب بالایی دست یافت.

 

وی اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی فرهنگی است که با فرهنگ و روح مبارز ملت ایران عجین شده است و این سیاست تا حدی کشور را پیش خواهد برد که از همه وابستگی‌ها رها شود.

 

عضو بنیاد بین المللی اسراء افزود: اقتصاد مقاومتی بیشتر و پیشتر باید به حوزه تولید داخلی تکیه کند و به ساخت و توسعه و ترمیم نهادهای تولیدی چه از نظر اقتصادی و چه از نظر فرهنگی و اجتماعی بپردازد.

 

امام جمعه دابو دشت آمل بیان داشت: با توجه به اقتصاد مقاومتی همه سازمان ها باید خود را به شناسایی استعدادها و پتانسیل های موجود تجهیز کنند، فرقی نمی کند که در چه حوزه ای فعالیت داشته باشند مهم رسیدن به اهداف اقتصاد مقاومتی است که مقام معظم رهبری بر آن تکیه دارند.

 

وی بیان داشت: مقابله با هجمه ها و اقتصاد داخلی و خارجی یکی دیگر از موفقیت ها در عرصه اقتصاد است که باید مسؤولان به این مهم توجه کنند.

 

حجت الاسلام تقی زاده با اشاره به این که مازندران به جهت قطب کشاورزی و صنعت می تواند در اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی نقش آفرینی کند، یادآورشد: مسؤولان اتاق بازرگانی مازندران تمهیدات لازم را داشته باشند تا خدای ناکرده در اجرای شدن فرامین مقام معظم رهبری دچار مشکل نشویم و تولیدات داخلی را مورد حمایت خود قرار دهند./950/پ202/ب

ارسال نظرات