۲۳ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۲
کد خبر: ۲۰۱۵۱۵

آخرین اخبار از تحریم روسیه توسط اروپا

خبرگزاری رسا ـ کمیته نظارت شورای اروپا، الحاق کریمه به روسیه را نقض قوانین بین المللی و مخالف مبانی اساسی و اولیه این شورا خواند.
نقشه روسيه

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا به نقل از شبکه یورونیوز؛ شورای اروپا در نشست روز پنجشنبه در استراسبورگ تحریم های تازه ای را علیه روسیه وضع کرد. بر اساس این تحریم ها، حق رای نمایندگان روسیه، مشارکت آنها در هیات های نظارت بر انتخابات و حضور آنها در کمیته ریاست و کمیته دائمی به حالت تعلیق درآمد.


تیناتین هیداشلی، نماینده پارلمان گرجستان گفت: “واقعا غیر قابل تصور است که در کنار کسانی در شورا بنشینیم که از تجاوز، اشغال و الحاق یک کشور مستقل حمایت می کنند. روسیه یک پیغام قاطع و قوی دریافت کرد.”

کمیته نظارت شورای اروپا، الحاق کریمه به روسیه را نقض قوانین بین المللی و مخالف مبانی اساسی و اولیه این شورا خواند.

دورا باکویانیس، نماینده پارلمان یونان گفت: “آشکارا مخالف نقض تمامیت ارضی یکی از اعضای شورای اروپا هستیم و آن را محکوم می کنیم. از سوی دیگر باید به گفتگوهای مثبت میان نمایندگان ادامه داد.”

ناتالیا ویکولینا ریچاردسون، گزارشگر یورونیوز گفت: “هیات روسی در نشست مربوط به روسیه شرکت نکرد. نمایندگان روسیه باعث رنجش همتایان خود شدند، همتایانی که امیدوار به ادامه گفتگو با روسیه هستند.”

شورای اروپا با شورای اتحادیه اروپا متفاوت است. شورای اروپا در سال 1949 میلادی و به منظور گسترش دموکراسی و ارزشهای حقوق بشری تاسیس شد. چهل و هشت کشور با 800 میلیون جمعیت اعضای این شورا را تشکیل می دهند. مقر اصلی شورای اروپا در استراسبورگ فرانسه است و نمایندگان آن چهار مرتبه در سال تشکیل جلسه می دهند./1409/ح

ارسال نظرات