۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۴
کد خبر: ۲۰۲۹۸۰

ممنوعیت ورود رهبر تاتارها به کریمه

خبرگزاری رسا ـ تاتارهای کریمه که حدود دوازده درصد جمعیت این منطقه را تشکیل می دهند، به برگزاری رفراندوم الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه اعتراض کرده و به طور کلی آن را تحریم کردند.
کريمه

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، یورو نیوز در گزارشی، گفت: مصطفی جِمیلی اِف، رهبر تاتارهای کریمه به مدت پنج سال از ورود به این شبه جزیره ممنوع شد.

 

سخنگوی مجمع تاتارهای کریمه با اعلام این خبر، اظهار داشت: مقامات روسی براساس حکمی، بازگشت او به فدراسیون روسیه را تا نوزدهم آوریل 2019 ممنوع کرده اند.

 

ولی جمیلی اف، نماینده پارلمان اوکراین بر بازگشت خود به کریمه تأکید کرد.

 

گفتنی است، صبح روز دوشنبه، حدود سی مرد ناشناس در مقابل مقر تاتارهای کریمه در شهر سیمفروپل، پرچم اوکراین را که از هفته پیش به درخواست جمیلی اف برافراشته شده بود، پایین آورده و پرچم تاتار ها را جایگزین آن کردند.

 

تاتارهای کریمه که حدود دوازده درصد جمعیت این منطقه را تشکیل می دهند، به برگزاری رفراندوم الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه اعتراض کرده و به طور کلی آن را تحریم کردند.

 

ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه، نیز روز دوشنبه با امضای حکمی، سرکوب آنان از سوی رژیم استالین را برسمیت شناخت و حق خودمختاری و تدریس زبان تاتاری را به این اقلیت قومی بازگرداند. /1409/ح

 

ارسال نظرات