۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۵
کد خبر: ۲۰۳۶۰۵
آیت الله طبرسی:

ﺟﺎﻣﻌﻪ ﭘﻮﯾﺎ و ﺑﺎﻟﻨﺪه ﻧﯿﺎزﻣﻨﺪ ﺗﻘﻮﯾﺖ دﺳﺘﮕﺎه ﺗﻌﻠﯿﻢ و ﺗﺮﺑﯿﺖ است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این که ﻣﻌﻠﻤﺎن ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﭘﺮورش دھﻨﺪﮔﺎن روح و اﻓﮑﺎر داﻧﺶ آﻣﻮزان ﻧﻘﺶ ﺗﺄﺛﯿﺮﮔﺬاری در ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺑﺮ ﻋﮫﺪه دارﻧﺪ، افزود: ﺟﺎﻣﻌﻪ ﭘﻮﯾﺎ و ﺑﺎﻟﻨﺪه ﻧﯿﺎزﻣﻨﺪ ﺗﻘﻮﯾﺖ دﺳﺘﮕﺎه ﺗﻌﻠﯿﻢ و ﺗﺮﺑﯿﺖ است.
آيت الله طبرسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نور الله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران بعد از ظهر امروز در دیدار مدیر کل، معاونان آموزش و پرورش و همچنین جمعی از معلمان استان در ساری با اشاره به این که جایگاه شغل معلمی هم ردیف انبیاء و اولیای الهی بوده است، گفت: پیامبر گرامی اسلامی و ائمه اطهار(ع) در دوران حیات خود در جهت تعلیم و تربیت مردم گام های گسترده ای برداشتند.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که ریشه درخت انسانی در اندیشه است، ادامه داد: اگر اندیشه تابناک و در مسیر صحیح هدایت نشود نمی تواند بستر تعالی و سعادت را برای انسان فراهم کند و همه تلاش‌های ما به فکر و تصمیم باز می گردد.

 

امام جمعه ساری معلمان را مهندسان اندیشه ساز معرفی کرد و بیان داشت: اگر می خواهیم همه بخش های کشور شاهد حضور انسان های متعهد، سالم و انقلابی باشد باید آموزش و پرورش قوی و اسلامی داشته باشیم.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران، تربیت و پرورش نیروهای متعهد و انقلابی را از مهم ترین رسالت های دستگاه تعلیم و تربیت بیان داشت و گفت: یکی از مسائل مهمی که در آموزش وپرورش باید دنبال شود، تقویت معرفت دینی در کنار علم آموزی است.

 

آیت الله طبرسی با تأکید براین که امروز نیاز داریم اصول و مبانی دینی در کنار مسائل علمی در مدارس مورد توجه و تأکید و معلمان قرار گیرد، گفت: دانش آموزی که از مدرسه فارغ می شود باید با بخشی از مسائل دینی و احکام اسلامی آشنایی کامل داشته باشند تا بتواند در برابر هجم گسترده شبهاتی که در جامعه وجود دارد قدرت پاسخ داده باشد.

 

وی با اشاره به این که تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی دانش آموزان در مدارس هیچ آشنایی با اصول و مبانی دینی نداشتند و به این گونه مسائل پرداخته نمی شد، گفت: خوشبختانه به برکت پیروزی انقلاب شاهد گسترش و تقویت احکام و مبانی دینی در مدارس هستیم که باید همچنان با جدیت و برنامه ریزی مناسبی پیگیری شود.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این که ﻣﻌﻠﻤﺎن ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﭘﺮورش دھﻨﺪﮔﺎن روح و اﻓﮑﺎر داﻧﺶ آﻣﻮزان ﻧﻘﺶ ﺗﺄﺛﯿﺮﮔﺬاری در ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺑﺮ ﻋﮫﺪه دارﻧﺪ، افزود: ﺟﺎﻣﻌﻪ ﭘﻮﯾﺎ و ﺑﺎﻟﻨﺪه ﻧﯿﺎزﻣﻨﺪ ﺗﻘﻮﯾﺖ دﺳﺘﮕﺎه ﺗﻌﻠﯿﻢ و ﺗﺮﺑﯿﺖ است.

 

امام جمعه ساری در ادامه سخنان خود شهید مطهری را شخصیتی بی نظیر در تاریخ این کشور معرفی کرد و گفت: جایگاه علمی و شخصیتی این عالم برجسته بهترین الگو برای معلمان کشورمان است.

 

وی جامع شناسی، ولایت مداری و زمان شناسی را مهم ترین ویژگی شخصیتی استاد شهید مطهری برشمرد و تصریح کرد: شهید مطهری مطیع محض ولایت بود و هیچ گاه از این مسیر منحرف نشد.

 

امام جمعه ساری بر ضرورت تقویت جایگاه معلمان در جامعه تأکید کرد و گفت: مقام و منزلت شغل معلمی به حدی است که این جایگاه را هم ردیف جایگاه انبیاء و اولیای الهی قرار دادند.

 

آیت الله طبرسی با بیان این که معلمان بزرگ ترین امانت دار و عامل ایجاد و پردازش ایمان در جوانان و نوجوانان هستند، ادامه داد: مسؤولان باید با برنامه ریزی مناسبی مشکلات و دغدغه های مالی این قشر زحمتکش را مرتفع کنند.

 

مدیر کل آموزش و پرورش مازندران نیز در این نشست از فعالیت بیش از 21 هزار کلاس درس در سه هزار و 700 مدرسه در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از 42 هزار فرهنگی رسالت مهم پرورش 480 دانش آموز مازندرانی عهده دار هستند./950/پ202/ب

ارسال نظرات