۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۴
کد خبر: ۲۰۴۰۵۴
عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران:

کتاب های شهید مطهری دارای جامعیت خاص و ارزنده ای است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه آمل با اشاره به این که کتاب های شهید مطهری دارای جامعیت خاصی است، بیان داشت: ایشان در محیط دانشگاهی دوران پهلوی در مقابل همه آن ها به صورت عالمانه می ایستاد و از علم و وارستگی ارزنده ای برخوردار بود.
حجت الاسلام رحماني؛ امام جمعه آمل

حجت الاسلام محمدعلی رحمانی آملی، عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل ، با گرامی داشت فرارسیدن روز معلم و سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری، گفت: شهید مطهری یکی از متفکران کشورمان بود که افکار پلید و پست نگذاشت تا به روشنگری خود ادامه دهد.


امام جمعه آمل، ادامه داد: استاد شهید مطهری در تمام ابعاد سیاسی، اجتماعی، علمی، اجتماعی، فرهنگی، دینی و مذهبی صاحب نظر و اندیشمند بود و هم‌اکنون کتاب‌هایش نیز به عنوان منابع بزرگی در دانشگاه و حوزه‌های علمیه تدریس می‌شود.


وی با اشاره به این که کتاب های شهید مطهری دارای جامعیت خاصی است، بیان داشت: ایشان در محیط دانشگاهی دوران پهلوی در مقابل همه آن ها به صورت عالمانه می ایستاد و از علم و وارستگی ارزنده ای برخوردار بود.


امام جمعه آمل، تصریح کرد: استادان و علما در فرهنگ دینی و سیره اسلامی از جایگاه والایی برخوردارند و علما و شخصیت های بزرگ همیشه نسبت به تکریم و تعظیم استاد تلاش وافری داشته اند.


حجت الاسلام رحمانی آملی، ادامه داد: دین مبین اسلام جایگاه ویژه‌ای برای علم آموزی و نشر آن قائل شده و تمام طبقات جامعه را به کسب علم مکلف کرده است.


عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که هرجا که علم وجود دارد، با عالم متحد است، اضافه کرد: برای کسب علم هیچ زمان و مکانی مشخص نشده و تا آخر عمر علم آموزی واجب است.


وی با بیان این که معلمان باید معنویات را در راس امور خود قرار دهند، بیان داشت: این امر سبب می شود تا کلامشان بیش از همیشه در نظر، فکر و ذهن دانش‌آموزان به الگویی مفید و موثر تبدیل شود.


امام جمعه آمل در پایان، تصریح کرد: تاثیرپذیری دانش‌آموزان از معلمان بسیار زیاد است زیرا آن ها بعد از خانواده بیشتر تاثیرات مثبت را بر اندیشه پاک دانش‌آموزان دارند و این مهم نیز تکلیف بسیار سنگینی را ایجاد می‌کند./950/ت303/ب

ارسال نظرات