۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۱
کد خبر: ۲۰۶۶۶۶

اتحادیه زنان مسلمان اروپا بر لزوم مشارکت مسلمانان در انتخابات پارلمانی تاکید کرد

خبرگزاری رسا ـ اتحادیه زنان مسلمان اروپا با انتشار فراخوانی عمومی از شهروندان مسلمان خواست تا با حضور گسترده در انتخابات پارلمان اروپا از پیروزی احزاب اسلام‌ستیز جلوگیری کنند.
اروپا

 

به گزارش خبرگزاری رسا، اتحادیه زنان مسلمان اروپا با انتشار بیانیه‌ای، ضمن اشاره به قدرت گرفتن احزاب راست‌گرای افراطی در اغلب کشورهای عضو اتحادیه اروپا، از شهروندان مسلمان خواست با شرکت گسترده در انتخابات پارلمان اروپا، مانع پیروزی این احزاب اسلام‌ستیز شوند.

 

در بخشی از این بیانیه آمده است: پارلمان اروپا نقش بسیار مهمی در صحنه اجتماعی قاره سبز دارد چراکه اعضای این نهاد با مشارکت شورای اتحادیه اروپا، قوانینی را به تصویب می‌رساند و بودجه‌ها را برای امور عمومی و شهروندی تعیین می‌کند.

 

در ادامه می‌خوانیم: به همین دلیل، انتخابات آتی پارلمان اروپا فرصتی مناسب برای مسلمانان است تا صدای خود را به گوش اتحادیه برسانند و فرهنگ همزیستی بین شهروندان مختلف را تقویت کنند.

 

اتحادیه زنان مسلمان اروپا در بخش دیگری از این فراخوان با تاکید بر این‌که شهروندان مسلمان قربانی اسلام‌هراسی هستند، و با آنان به گونه‌ای رفتار می‌شود که گویی عضوی از این سرزمین نیستند، اضافه کرد: بنابراین با حضور در انتخابات ثابت کنیم که بخشی از ساکنان این قاره هستیم.

 

در ادامه این فراخوان تصریح شده است: در این میان، زنان مسلمان باید بیش از دیگر شهروندان به اهمیت این انتخابات واقف باشند چراکه چند برابر دیگر شهروندان در معرض حملات نژادپرستانه هستند.

 

یادآور می‌شود، اتحادیه زنان مسلمان اروپا در بروکسل، پایتخت بلژیک قرار دارد. انجمن زنان مسلمان فرانسه نیز که عضوی از این اتحادیه به شمار می‌رود در سال 2006 میلادی، فعالیتش را آغاز کرده است./982/ب101/د

ارسال نظرات