۰۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۵
کد خبر: ۲۰۷۴۳۵

مردم یونان خواستار خروج از اتحادیه اروپا شدند

خبرگزاری رسا ـ در یونان، هرچند تندروهای حزب راست افراطی «سپیده زرین» موفق شدند نزدیک به 10 درصد آرا را به دست آورند، ولی پیروزی اصلی را باید از آن حزب چپ افراطی سیریزا، دیگر حزب مخالف اتحادیه اروپا دانست.
يونان

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، یورو نیوز در خبری، گفت: در یونان، هرچند تندروهای حزب راست افراطی «سپیده زرین» موفق شدند نزدیک به 10 درصد آرا را به دست آورند، ولی پیروزی اصلی را باید از آن حزب چپ افراطی سیریزا، دیگر حزب مخالف اتحادیه اروپا دانست.

 

یونان افزون بر انتخابات پارلمان اروپا، دور دوم انتخابات محلی را هم برگزار می کرد که در آن نیز حزب آلکسیس سیپراس، موفقیت هایی به دست آورد.

 

حزب سیریزا نخستین پیروزی انتخاباتی تاریخش را می چشد، هرچند این حزب در انتخابات اروپا پیروز شد، ولی نتوانست از ائتلاف احزاب رقیب، یعنی «دموکراسی نوین» (لیبرال – محافظه کار) و «پاسوک» (سوسیال دموکرات) به حدی فاصله بگیرد که مشروعیت دولت را زیر سؤال ببرد.

 

براساس این گزارش، احتمال می رود حزب سیریزا بیش از 26 درصد آرا را از آن خود کند.

 

هواداران سیریزا از نتایج انتخابات اروپا و انتخابات داخلی با هیجان فراوان استقبال کردند، آنان بر این باورند که این پیروزی، می تواند زمینه ساز تحولات سیاسی سریع در کشور باشد./993/1409/ح

ارسال نظرات