۰۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۲
کد خبر: ۲۰۷۷۵۲

آخرین اخبار از انتخابات مصر

خبرگزاری رسا ـ یکی از شهروندان مصر درباره دلیل مشارکت پایین مردم می گوید: «دلیلی ندارد زمانی که مطمینیم ژانرال سیسی رای می آورد در انتخابات شرکت کنیم.»
انتخابات مصر

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا به نقل از یورونیوز؛ بر اساس نخستین نتایج شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری مصر، ژانرال عبدالفتاح سیسی توانسته است 93 درصد آرا را بدست آورد.

 
حمدین صباحی، تنها رقیب ژنرال سیسی فقط سه درصد آرا را از آن خود کرده و آرای باطله نیز نزدیک به چهار درصد اعلام شده است.


برغم اینکه مهلت دو روزه شرکت در انتخابات یک روز دیگر نیز تمدید شده بود، اما میزان مشارکت در انتخابات پایین بوده و برآوردهای اولیه نشان می دهد که تنها چهل و چهار درصد از واجدین شرایط در انتخابات شرکت کرده اند.


تا کنون آرای تنها دو هزار صندوق شمرده شده و نتایج رسمی و قطعی تا پنج روز آینده اعلام خواهد شد.


اخوان المسلمین و سایر گروههای اسلامگرای شرکت در این انتخابات را تحریم کرده بوند.


محمد شیخ ابراهیم، خبرنگار یورونیوز در قاهره می گوید: «با این گام، مصر مهمترین مرحله از نقشه راه را پشت سر گذاشت و حال باید به مرحله بعدی که برقراری ثبات و آرامش و برآورده کردن خواست رای دهندگان است قدم بگذارد.»



 یکی از شهروندان مصر درباره دلیل مشارکت پایین مردم می گوید: «دلیلی ندارد زمانی که مطمینیم ژانرال سیسی رای می آورد در انتخابات شرکت کنیم.»


برخی از دیپلمات های خارجی در مصر میزان مشارکت را بین 19 تا 28 درصد تخمین می زنند.


رییس گروه ناظران بین المللی نیز ضمن انتقاد از تمدید مدت رای گیری می گوید: «تمدید مدت باید زمانی صورت گیرد که یک اتفاق غیر منتظره روی داده یا شرایط ویژه ای باشد. هیچیک از هشتاد و شش ناظر ما گزارشی در تایید شرایط ویژه ارسال نکرده اند.» /1409/ح


 

ارسال نظرات