۱۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۲
کد خبر: ۲۰۸۱۶۶

نگرانی غرب از فروش تسلیحات ساخت کره شمالی

خبرگزاری رسا ـ نگرانی غرب در حالی است که روزانه کارشناسان از آمارهای هشداردهنده فروش تسلیحات ساخت کشورهایی مانند آلمان و آمریکا به نظام های غیر دموکراتیک و دیکتاتور خاورمیانه و شبه نظامیان فعال در منطقه خبر می دهند.
صادرات اسلحه

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، دویچه وله در خبری گفت: کره شمالی یک-سوم ارز مورد نیاز خود را از راه فروش تسلیحات به کشورهای دارای نظام دیکتاتوری تامین می‌کند.


جاستین ویس، مقام بلندپایه وزارت امور خارجه فرانسه در کنفرانس امنیتی در سنگاپور اعلام کرد: این مشکلی بزرگ است که از کنترل خارج شده و همچنان ادامه دارد.


دیوید کانتریمن، مشاور دولت آمریکا در امور خارجی نیز اعلام کرد که فعالیت‌های کره شمالی در این عرصه بسیار نگران‌کننده است. او گفت باید به کره شمالی تفهیم شود که هرچه زودتر از صدور سلاح دست بردارد.


این در حالی است که روزانه کارشناسان از آمارهای هشداردهنده فروش تسلیحات ساخت کشورهایی مانند آلمان و آمریکا به نظام های غیر دموکراتیک و دیکتاتور خاورمیانه و شبه نظامیان فعال در منطقه خبر می دهند چراکه سرانجام باعث از کنترل خارج شدن آن کشورها خواهد شد.


با این وجود نمایندگان فرانسه و آمریکا از چین درخواست کرده اند تا از روابط دوستانه خود با کره شمالی استفاده کرده و جلوی صادرات سلاح این کشور را بگیرد.


نماینده چین در این باره گفت: چین در این زمینه بسیار کوشیده و از کره شمالی خواسته است که دست به کاهش تولید و صدور سلاح بزنند. در ادامه گفته شد که چین حتی یک بار صادرات نفت خود به کره شمالی را کاهش داده تا این کشور را به کاهش تولید سلاح مجبور کند./1421/1409/ح

ارسال نظرات