۲۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۲
کد خبر: ۲۰۹۶۹۳
مدیر حوزه علمیه آذربایجان شرقی:

برخی از مسؤولان کار فرهنگی را تنها در چاپ بنر و دوچرخه سواری می‌بینند

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه آذربایجان شرقی با بیان این‌که نظام اسلامی باید فرهنگش نیز اسلامی باشد، گفت: متأسفانه عده‌ای از مسؤولان کار فرهنگی را تنها در چاپ بنر، دوچرخه‌سواری، میراث فرهنگی و این قبیل مسائل می دانند، در حالی‌که فرهنگ مفهومی فراتر از این مسائل دارد.
حجت الاسلام علي انتظاري، مدير استاني حوزه علميه آذربايجان شرقي

حجت الاسلام علی انتظاری، مدیر استانی حوزه علمیه برادران آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی با عنوان «فرهنگ و اقتصاد با عزم ملی و مدیریت جهادی» اظهار داشت: حوزه های علمیه مخاطب اصلی توصیه رهبری در سال‌جاری هستند.

 


وی با تأکید بر بازشناسی و احیای جایگاه حقیقی حوزه های علمیه و روحانیت در فرهنگ جامعه خاطرنشان کرد: نظام اسلامی باید فرهنگش نیز اسلامی باشد، متأسفانه عده‌ای از مسؤولان کار فرهنگی را تنها در چاپ بنر، دوچرخه‌سواری، میراث فرهنگی و این قبیل مسائل می دانند، در حالی‌که فرهنگ مفهومی فراتر از این مسائل دارد.

 


امام جمعه جلفا با بیان این‌که لازمه رونق اقتصاد و تولید کشور، اصلاح فرهنگ و تغییر نگرش نسبت به فرهنگ کار و تلاش است، تصریح کرد: اگر مفاهیم و ارزش های دینی در خصوص کار و جهاد اقتصادی تبیین شود، بسیاری از معضلات اقتصادی کشور برطرف خواهد شد، منشاء همه مشکلات اقتصادی تحریم‌ها نیست.

 


حجت الاسلام انتظاری اقتصاد و فرهنگ را دو مقوله لازم و ملزوم یکدیگر دانست و افزود: نگاهی که اسلام به این مسأله دارد، متفاوت با مکاتب شرقی و غربی است، اسلام نگرشی برخواسته از فطرت بشری دارد، در حالی‌که که مبنای اقتصاد و فرهنگ در غرب مسائل مادی و سرمایه داری است.

 


مدیر حوزه علمیه آذربایجان شرقی ترویج فرهنگ خرید کالای داخلی، اصلاح الگوی مصرف، مقابله با اسراف، تقبیح چشم و هم‌چشمی میان خانواده‌ها و ساده‌زیستی را از جمله اصول مهم در اصلاح فرهنگ و سبک زندگی دانست و افزود: حوزه های علمیه در تبلیغ و ترویج فرهنگ اسلامی رسالتی مهم بر عهده دارند.

 


وی با بیان این‌که تهاجم فرهنگی دشمنان حد و مرز نمی شناسد، تصریح کرد: ابتدا باید خود را از نظر معلومات و اطلاعات فرهنگی و اجتماعی به روز نگه داریم، سپس با مهندسی فرهنگی در بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در عرصه های فرهنگی فردی و اجتماعی نقش‌آفرین باشیم./935/ت302/ب4

ارسال نظرات