۲۶ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۶
کد خبر: ۲۰۹۸۰۵
همزمان با سالروز شهادت امام صادق؛

مراسم تشییع شهدای تازه تفحص شده در سراسر کشور برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ فرمانده کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح، گفت: همزمان با ایام شهادت امام صادق(ع) مراسم تشییع و تدفین پیکرهای مطهر 84 شهید تازه تفحص شده در سراسر کشور انجام می شود.
 تشييع

سید محمد باقرزاده، فرمانده کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به برگزاری مراسم تبادل پیکر پاک 84 شهید دوران دفاع مقدس در مرز شلمچه اظهار داشت: پیکرهای مطهر این شهدا به منظور عملیات شناسایی به تهران اعزام خواهند شد.

 

وی به ادامه عملیات شناسایی شهدا تا پایان ماه مبارک رمضان اشاره کرد و افزود: تفحص 84 شهید دفاع مقدس در یک ماه گذشته در مناطق عملیاتی فاو، مجنون و شرق دجله با تلاش و همت کمیته جست‌وجوی مفقودین این ستاد صورت گرفته است.

 

باقر زاده به تفحص پیکر 15 شهید دوران دفاع مقدس در کردستان عراق اشاره کرد و افزود: تفحص پیکر شهدای ایرانی همچنان ادامه دارد و زمان بازگشت 15 پیکر تازه تفحص شده،  متعاقبا اعلام خواهد شد.

 

فرمانده کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح، در ادامه سخنان خود گفت: با توجه به شرایط کنونی در عراق و حضور تروریست های داعش، نقاط جدیدی از جمله ام الرصاص برای تفحص مد نظر است که عملیات تفحص در این مناطق پس ایجاد امنیت کامل در عراق انجام خواهد شد.

 

باقر زاده به زمان و مکان تشییع و تدفین پیکر شهدای تازه تفحص شده اشاره کرد و افزود: پس از انجام عملیات شناسایی پیکر مطهر شهدا، همزمان با ایام شهادت امام صادق(ع) مراسم تشییع و تدفین این پیکرهای مطهر در سراسر کشور انجام می شود.

 

وی با اشاره به برنامه های در نظر گرفته شده جهت اجرا در کنار شهدای گمنام تازه تفحص شده، اظهار داشت: پنجم تیر ماه به مناسبت سالگرد شهادت شهید بهشتی و 72 تن از یاران با وفایش در محل شهادت آن شهید، مراسم پرفیض دعای کمیل در کنار پیکرهای مطهر شهدا برگزار خواهد شد.

 

فرمانده کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح، به شناسایی و تفحص 83 جنازه عراقی در جریان تفحص های صورت گرفته اشاره کرد و گفت: جنازه های تفحص شده به مقامات عراقی تحویل داده شد./9464/ت302/ب4

ارسال نظرات