۲۲ تير ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۸
کد خبر: ۲۱۳۰۲۸
نماینده ولی فقیه در زنجان:

فارغ التحصیلی در حوزه علمیه معنا ندارد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در زنجان با بیان این که فارغ التحصیلی و اتمام درس برای طلاب معنا ندارد گفت: کسی که راه طلبگی را بر می گزیند دیگر برای او اتمام دروس و فارغ شدن از تعلیم و تعلم تا لحظه مرگ معنا ندارد.
حجت الاسلام خاتمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام والمسلمین علی خاتمی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان، صبح امروز در همایش توجیهی طلاب جدید الورود حوزه علمیه زنجان، ضمن تبریک ولادت با سعادت امام حسن (ع) با بیان این که برای روزه دار دو خوشحالی و سرور وجود دارد گفت: در روایات برای روزه دار دو سرور و شادی ذکر شده است که اولی هنگام افطار و لحظه دلنشین خواندن دعای افطار می باشد که سراسر شکرگزاری به درگاه الهی است.

 

وی در ادامه خاطرنشان کرد: شادی و سرور دیگر در لحظه دیدار پروردگار خود در روز قیامت است که روزه داران رو سفید بوده و از دیدار پروردگار خود شاد می شوند و رو سیاهی برای کسانی که امر خداوند را اجابت نکرده اند خواهد بود.

 

نماینده ولی فقیه در زنجان در ادامه فارغ التحصیلی را برای طلاب بی معنا دانست و اظهار داشت: کسی که راه و رسم طلبگی را برای خود انتخاب می کند و این مسیر را برای ادامه زندگی خود بر می گزیند دیگر برای این شخص فارغ التحصیلی و فراغت از تعلیم و تعلم معنا ندارد و طلاب تا بستر مرگ باید به دنبال کسب علم باشند.

 

امام جمعه زنجان در ادامه با اشاره به این که باید شکر گزار الهی باشیم چون در محیطی پاک متولد شدیم تأکید کرد: باید همیشه شکرگزار الهی باشیم و همیشه به این مباحث که اگر در محیط دینی متولد نمی شدیم چه می شد یا مثلا اگر از پدر و مادر مسلمان و شیعی به دنیا نمی آمدیم عاقبت ما چه بود و یا این که اگر مثلا در هندوستان متولد می شدیم چه عاقبتی در انتظارمان بود، فکر کنیم؛ شاید اگر خیلی که هنر می کردیم می توانستیم گاو پرست شویم؛ پس باید از خداوند به خاطر تولد در محیطی پاک و از پدر و مادری پاک همیشه سپاسگزار باشیم.

 

وی در ادامه افزود: بالاترین شکرگزاری را باید جایی به عمل آوریم که به قلب ما الهام شد وارد حوزه علمیه و مسیر طلبگی شویم و همچنین شکر دیگر جایی است که به قلب پدر و مادر ما الهام شده است که اجازه دهند ما در حوزه علمیه به تحصیل مشغول شویم و چه افتخاری بالاتر از این که وارد دانشگاه علمی امام صادق (ع) شده و سرباز امام زمان (عج) باشیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی در ادامه انتقال علم دین به دیگران را از اهداف طلبگی خواند و گفت: شما طلاب جدید الورود باید ابتدا تمام دین را با تمام ابعاد و مباحثش یاد بگیرید و در ادامه آن را برای اقوام و خانواده و حتی عموم مردم آموزش دهید.

 

وی در پایان تصریح کرد: از همین روز اول شروع تحصیل در حوزه علمیه، همت خود را بالا نگاه دارید و سعی کنید به درجات بالای علمی دست پیدا نمایید و مانند شیخ مفید، شیخ طوسی و آیت الله بروجردی و امام خمینی (ره) شوید تا از این طریق جواب زحمات پدر و مادر خود را بدهید. /949/پ202/ب

ارسال نظرات