۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۸
کد خبر: ۲۱۶۸۲۶
مدیر حوزه علمیه خواهران تهران تأکید کرد؛

وضع قوانین فرهنگی راه اصلاح پوشش نامناسب بازیگران

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه خواهران مشکوة تهران با اشاره به مشکلات ترویج عفاف و حجاب از سوی هنرمندان، گفت: باید در عرصه سیما و سینما قانونی وضع شود که بازیگران با وضعیت مناسبی در عرصه هنر حضور پیدا کنند.
فاطمه حبيبي

فاطمه حبیبی، مدیر حوزه علمیه خواهران مشکوة تهران، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا به بررسی عفاف و حجاب در جامعه پرداخت و گفت: مسوؤلان باید در حوزه عفاف و حجاب نظارت و توجه بیشتری بر رسانه‌ها داشته باشند، متاسفانه در عرصه سینما هم با کم توجهی شدیدی روبه رو هستیم و مشاهده می‏کنیم که بازیگران در عرصه سینما و جامعه هنری با پوشش‏های نامناسبی ظاهر می‏شوند.

وی تصریح کرد: متأسفانه در سینمای کشور نامناسب‏ترین حجاب را بازیگران دارند و این تأثیر ناگواری بر روند فرهنگ جامعه دارد، اگر کسی مطالعه کردن را با دیدن تلویزیون مقایسه کند درخواهیم یافت تاثیر فیلم بیشتر خواهد بود و بخشی از فیلم‏هایی که تولید می شود سد راه ترویج عفاف و حجاب اجتماعی است.

حبیبی گفت: باید در عرصه سیما و سینما قانونی وضع شود که بازیگران با وضعیت مناسبی در عرصه هنر حضور پیدا کنند.

وی به وضعیت تولید لباس در کشور اشاره کرد و گفت: ضرورت دارد از تولید مانتو، مقنعه و روسری‏ها مناسب حمایت شود در حال حاضر ما شاهد هستیم که لباس‏های مناسب، کم و با قیمت بالایی در بازار عرضه اما لباس‏های تنگ و نازک، به صورت فراوان و با قیمت‏های پایین عرضه می‏شود.

مدیر حوزه علمیه خواهران تهران با بیان این‏که جامعه امروز نیازمند امر به معروف و نهی از منکر دسته جمعی است، ابراز داشت: همه افراد جامعه نسبت به امر به معروف مسؤولیت دارند، همان‏گونه که رهبر انقلاب همواره ترویج این فریضه الهی را در اماکن عمومی توصیه می‌کنند.

حبیبی تصریح کرد: مسؤولان برای وضع قوانین پوشش در مراکز دولتی، سازمان‏ها و ارگان‏ها ورود پیدا کنند نه این که به ابلاغیه و دستورالعمل ها اکتفا کنند.

وی به نقش مبلغان در زمینه حجاب اشاره کرد و گفت: وظیفه مبلغان در عرصه حجاب و عفاف به گونه‏ای باشد که اگر در برخورد علمی با حجاب قرار گرفتند حجاب را اثبات کنند و اگر در محیط‏های غیر علمی بود از ویژگی‌ها و آثار و برکات این واجب دینی در استحکام روابط خانوادگی بیان کنند.

مدیر حوزه علمیه خواهران تهران به جایگاه حجاب در ادیان دیگر اشاره و تأکید کرد: برخی اقوام و مذاهب به این باور رسیده‏اند که اگر زنان با پوشش نامناسب در کلاس حاضر شوند، دانشجویان، دروس ارائه شده را با کم توجهی دنبال می‏کنند و یا با افت تحصیلی روبه رو می شوند.

حبیبی برخی آسیب های عرصه عفاف و حجاب را ناشی از کوتاهی مردان خانواده ها برشمرد و تصریح کرد: آقایان باید به مسأله غیرت در زندگی خود نگاه ویژه‏ای داشته باشند، فاصله خانواده ها از غیرت دینی سبب فروپاشی نظام خانواده می‏شود./978/ت302/س

ارسال نظرات