۲۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۳
کد خبر: ۲۱۷۱۵۲
حجت الاسلام جوشقانیان:

گسترش بدحجابی جوانان را در برخوردهای اجتماعی دچار تنش می‌کند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه به تبیین تأثیرات بدحجابی در جامعه پرداخت و اظهار داشت: بدحجابی بر روحیه و استعداد جوانان تأثیر منفی گذاشته و آنها را در برخوردهای اجتماعی دچار تنش می کند.
حجت الاسلام حسين جوشقانيان، روايتگر سيره شهدا، استاد حوزه و دانشگاه

حجت الاسلام حسین جوشقانیان، استاد حوزه و دانشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، حجاب و عفاف را یک فرهنگ ارزشی توصیف کرد و با اشاره به نام‏گذاری امسال به نام اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی، گفت: مسأله حجاب در کشور نیازمند عزم ملی است به این معنا که در تکایا، مساجد و در اماکن عمومی باید توجه بیشتری در ترغیب و تشویق ارزش‏ها و برکات و بصیرت بخشی در زمینه عفاف و حجاب صورت بگیرد.

 

حجت الاسلام جوشقانیان افزود: زمینه را باید برای دختران نوجوانی که در آستانه بلوغ قرار گرفته‏اند و رعایت حجاب و عفاف را از همان دوران اولیه زندگی رعایت می‏کنند فراهم کرد، تا نقش خوبی از حجاب در ذهن آنها پدیدار شود و در بزرگسالی بتوانند با معظل بدحجابی در درون خود مقابله کنند.

 

وی بر ضرورت ترویج فرهنگ پاکدامنی در جامعه تأکید کرد و ابراز داشت: در بیشتر فضاهای جامعه از جمله مجامع هنری و ادبیاتی می‏توان ارتباط با مخاطبان در زمینه حجاب، برقرار و این مسأله مهم را در قالب فیلم و انیمیشن ارائه کرد.

 

روایتگر سیره شهدا تصریح کرد: در متون آموزشی و در مباحث آموزشی در کشور، بین دانش‏آموزان جایگاه عفاف در مدارس دخترانه به زیبایی بیان شود و در مباحث کارگاهی و نمایشگاهی آثار سوء بدحجابی و برکات و اثر مثبت به این امر مهم پرداخته شود.

 

حجت الاسلام جوشقانیان با ضروری خواندن نقش حجاب در استحکام پایه‏ خانواده گفت: هرچه رویکرد به حجاب در کشور پر رنگ شود قطعا مباحث بنیان خانواده مستحکم‏تر خواهد شد و گسترش بدحجابی، جامعه را با آثار مخربی روبه رو می‌کند.

 

استاد حوزه و دانشگاه به تبیین تأثیرات بدحجابی در جامعه پرداخت و اظهار داشت: بدحجابی بر روحیه و استعداد جوانان تأثیر منفی گذاشته و آنها را در برخورد های اجتماعی دچار تنش می کند.

 

حجت الاسلام جوشقانیان ادامه داد: هرچه نظام خانواده پاک‏تر باشد با جامعه‏ای سالم‏تر و تاثیر پذیر تر رو به رو خواهیم بود./978/ت302/س

ارسال نظرات