۰۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۴
کد خبر: ۲۱۷۹۸۹
امام جمعه بناب:

مقابله با ناهنجاری‌ها و ترویج ارزش‌ها عین اعتدال است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بناب با بیان این‌که اعتدال هیچ منافاتی با مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی و اخلاقی ندارد، گفت: مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی و ترویج ارزش‌ها عین اعتدال در جامعه است.
حجت الاسلام مصطفي باقري بنابي، امام جمعه بناب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام مصطفی باقری‌بنابی، امام جمعه بناب امروز در جمع تعدادی از مسؤولان این شهرستان با انتقاد از وضعیت فرهنگی جامعه، اظهار داشت: دشمنان نظام اسلامی در طول 35 سال گذشته تنها بر طبل توخالی تحریم‌های اقتصادی و تهدیدهای نظامی کوبیده اما هیچ نتیجه‌ای نگرفته است.

 


وی خاطرنشان کرد: اتاق‌های فکر رسانه‌ای غرب امروز به این نتیجه رسیده‌اند که تنها راه براندازی نظام اسلامی ایران انحراف در مفاهیم اصیل شیعی از جمله عاشورا و مهدویت است، از این رو تمام تلاش خود را در راستای ترویج افکار التقاطی و انحرافی در جوامع اسلامی به کار بسته است.

 


حجت الاسلام باقری‌بنابی با اشاره به این‌که سکوت در برابر افراطی‌گری، بداخلاقی و مفاسد اجتماعی از دیدگاه اسلام مذموم است، تصریح کرد: سکوت در برابر منکرات نوعی همراهی با معصیت‌کاران است، اگر خود را شیعه علوی و جعفری می دانیم، نباید فریضه امر به معروف و نهی از منکر را فراموش کنیم.

 


وی انحطاط اخلاقی، عقب‌ماندگی علمی، سقوط جوانان در فساد و فحشا، بی‌هویتی فرهنگی، قبح‌زدایی از گناهان در زندگی فردی و اجتماعی و تضعیف جایگاه و شأن ولایت فقیه را از جمله توطئه‌های فرهنگی و رسانه ای دشمنان دانست و افزود: اگر امروز شاهد افزایش آمار طلاق در جامعه هستیم، نشان می دهد که در کارهای فرهنگی سستی صورت گرفته است.

 


امام جمعه بناب با تشریح دغدغه‌های فرهنگی مقام معظم رهبری و ضرورت توجه دولتمردان در تحقق مطالبات فرهنگی امام و امت گفت: نباید افزایش بی‌بند و باری در جامعه و دوری از فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی را مسأله‌ای عادی دانست، بلکه این زنگ خطر مدت ها است که به صدا در آمده است.

 


حجت الاسلام باقری‌بنابی امر به معروف و نهی از منکر را اصل قطعی و تخلف ناپذیر در مقابل هجمه‌های فرهنگی و عقیدتی دشمنان دانست و افزود: کج‌روی‌ها با کدامین روش پیامبر اکرم(ص) سازگاری دارد؟ اگر ادعا داریم که این نظام مقدمه ظهور حضرت حجت(عج) را فراهم خواهد کرد، باید بدون تعارف با منکرات مقابله کنیم.

 


وی با تأکید بر این‌که اعتدال هیچ منافاتی با مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی و اخلاقی ندارد، گفت: مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی و ترویج ارزش‌ها عین اعتدال در جامعه است، نباید به بهانه‌ برخی شعارهای تبلیغاتی اجازه سوء استفاده به برخی فرصت‌طلب‌ها در ترویج فرهنگ غربی داده شود.

 


امام جمعه بناب با بیان این‌که وابستگی فرهنگی موجب وابستگی اقتصادی، سیاسی و علمی می شود، ادامه داد: آمار خودکشی، فساد جنسی،‌ افسردگی، کودکان بی‌سرپرست، معتادان و ... روز به روز در جوامع غربی در حال افزایش است، باید دانست که عاقبت ترویج فرهنگ غربی جز این مسائل نخواهد بود./935/پ202/ب4

ارسال نظرات