۲۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۰:۰۴
کد خبر: ۲۲۰۴۳۹
امام جمعه تهران:

دشمن برای براندازی نظام از خودی ها استفاده می کند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت تهران نسبت به ایجاد فتنه فرهنگی در کشور هشدار داد و گفت: خطر فتنه فرهنگی بیشتر از فتنه نظامی است.
حجت‌الاسلام والمسلمين کاظم صديقي، امام جمعه موقت تهران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فریدونکنار، حجت الاسلام والمسلمین محمدکاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران پنج شنبه شب در یادواره شهدای فریدونکنار  که در مصلی قدس این شهرستان برگزار شد با گرامیداشت یاد و خاطره شهید بصیر اظهار داشت: شهید بصیر سالار شهدای خطه مبارک و از برجسته ترین شهدای تاریخ کشور ما است.

 

وی تصریح کرد: مردم فریدونکنار با داشتن چنین شهدایی نشان دادند که ولایت مدار، رزمنده، دوستدار اهل بیت(ع) و از یاران واقعی امام زمان(عج) و پرچم دار و ادامه دهندگان خون شهدا هستند.

 

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی با اشاره به این که شهدا از جایگاه رفیع و بلندی برخوردارند، عنوان داشت: حیات طیبه در مسیر ارتقا و صعود به انسان داده می شود و هر کسی که عمل صالح انجام دهد و مؤمن باشد خداوند به او حیات طیبه هدیه می دهد.

 

امام جمعه موقت تهران با بیان این که ولایت همچون دژ محکمی در برابر طوفان های سخت جهانی قرار دارد، گفت: این عزت و شکوه و عظمت ایران و ایرانی در جهان را مدیون ذکاوت و تیزهوشی مقام معظم رهبری هستیم و بر اساس نظر اندیشمندان غربی، ولایت فقیه در ایران هر نقشه ای را خنثی می کند.

 

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی با اشاره به آنچه در فتنه 88 رخ داد، خاطرنشان کرد: دشمنان به وسیله انواع شبکه های ماهواره ای و کانال های متفاوت به مدت 20 سال برنامه ریزی کردند تا این نظام را از بین ببرند و حتی از کسانی که در زیر عبای امام بزرگ شده بودند استفاده کردند اما موفق نشدند.

 

وی افزود: شعاع ولایت پذیری از مرزهای ایران گذشته و ما امروز در خارج از مرزها می جنگیم و همه این ها زیر پرچم ولایت است که البته به قیمت خون همین شهدا ریشه دار شده است.

 

مشاور رییس قوه قضائیه در ادامه با اشاره به این که شهید بصیر افتخار تاریخ است و در کنار مالک اشترها قرار می گیرد، اظهار داشت: ایران زرتشت چه افتخاری دارد که ما به آن ببالیم، ایران زمانی بزرگ و قدرتمند شد که اسلام را در آغوش گرفت و زمانی که صدای حسین حسین در مساجد دانشگاه ها بلند شد موفق به کسب افتخار شدیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی ادامه داد: افتخارات هسته ای، پرتاب موشک به فضا، رشد و تعالی در فناوری نانو، ساخت موشک و هزاران پیشرفت دیگر از برکت خون همین شهدا بوده است.

 

امام جمعه موقت تهران با اشاره به این که دیروز جنگ نظامی بود و امروز جنگ اقتصادی و فرهنگی است، اذعان داشت: فرزندان شهدا باید همچون شهید در این پیکار سخت سربلند خارج شوند، دیروز پدران شما تاریخ ساز شدند و امروز شما باید آن حماسه ها را دوباره تکرار کنید.

 

وی به برخی نگرانی ها در حوزه فرهنگی کشور اشاره کرد و با بیان این که امروز وزارتخانه ها و دولت ما باید در خط مقدم جبهه بگویند نگرانی وجود دارد نه اینکه مردم سر از جهنم در بیاورند، افزود: ما، دولت و مسؤولان ضامن بهشتی بودن مردم هستیم، هر کس به جهنم برود در حالی که دولت می توانست فضای فرهنگی درست کند تا چنین جهنمی درست نشود همین جهنمی روز قیامت یقیه شما را می گیرد و شما را مقصر جهنمی شدن خود می داند.

 

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی با انتقاد از کسانی که در برابر طرح تفکیک در دانشگاه ها مقاومت می کنند، ادامه داد: دانشگاه ها نیز به برکت خون شهدا دایر شده است چرا آقای مسؤول خم به ابرو نمی آورد و فتنه گر را در دانشگاه مسؤول می کند، این ها فتنه فرهنگی است که خطر آن بسیار بیشتر از فتنه نظامی است.

 

وی با اشاره به این که در رویارویی نظامی دشمن کاملاً مشخص بود و شهدای آن برایمان افتخار بود اما قربانیان جنگ فرهنگی ذلت ایجاد می کنند، ادامه داد: اعتیاد های صنعتی، کتاب های ضد دینی که نوشته می شود و زیر نظر همین وزارتخانه ها به چاپ می رسد یا روزنامه های زنجیره ای که همه بلندگوی غرب هستند بسیار خطرناک تر از جنگ نظامی هستند.

 

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی در پایان اظهار داشت: ما به این رقاصه ها و سینماچیانی که به دنبال آمریکا می روند افتخار نمی کنیم، بلکه افتخار ما و کشورمان شهدا و کسانی چون شهید بصیر ها هستند./950/پ202/ع

ارسال نظرات