۰۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۹
کد خبر: ۲۲۲۶۷۱
جانشین وزیر دفاع:

نقش‌آفرینان دفاع مقدس برگزیدگان ملت ایران هستند

خبرگزاری رسا ـ جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان این‌که نقش‌آفرینان حماسه بزرگ دفاع مقدس برگزیدگان ملت ایران هستند، گفت: اگر امروز رییس جمهور و وزیر خارجه در عالی‌ترین سطح محافل جهانی با قدرت از حقوق ملت ایران و ارزش‌ها دفاع کنند به برکت همین رشادت‌ها است.
امير سرتيپ امير حاتمي جانشين وزير دفاع

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، امیرسرتیپ امیر حاتمی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: نقش‌آفرینان و میدان داران حماسه بزرگ دفاع مقدس برگزیدگان فرزندان ملت شریف ایران هستند که در صدر آنها حضرت امام خمینی‌(ره) محبوب دل همه ملت ایران و ملت‌های آزاده و مستضعف جهان است.

 

وی با بیان این‌که دفاع مقدس گنجینه‌ای است که هرکسی با هر نگاهی می‌تواند گوهرهای مورد نظر خود را از آن استخراج کند، بر بازبینی و بازشناسی دوران دفاع مقدس تأکید کرد و افزود: دفاع مقدس برای همه گروه‌ها و اقشار مردم الگو است و می‌توانند الگوهای مورد نظر خود را از این گنجینه ارزشمند برداشت کنند.

 

جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تصریح کرد: حماسه بزرگ دفاع مقدس راه روشن و درخشان فراروی همه ما است و می‌توانیم با اتکا به درس‌ها، عبرت‌ها و آموزه‌های آن سالیان سال در تاریخ سرافراز و عزتمند زندگی کنیم.

 

سرتیپ حاتمی، نام شهیدان عزیز که زینب‌بخش نام کوچه‌ها و خیابان‌ها در جای جای میهن اسلامی تنها یک بزرگداشت و نکوداشت ندانست و آن را برای یادآوری و توجه لحظه به لحظه و جدی برای همه ایرانیان ارزیابی کرد.

 

وی افزود: پیام این نام‌ها برای مردم ایران آن است که اگر امروز در امنیت و آرامش و با سربلندی و عزت، در فضای آکنده از خوبی‌ها و معنویت زندگی می‌کنید بدانید روزی مردانی از این کوچه‌ها و خیابانها عاشقانه حرکت کردند و جانشان را بر کف اخلاص گذاشتند.

 

جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: اگر امروز رییس جمهور و وزیر خارجه و مسؤولان پرتلاش می‌توانند در عالی‌ترین سطح محافل جهانی با قدرت از حقوق ملت ایران و ارزش‌ها دفاع کنند به برکت همین نام‌ها و رشادت‌ها است.

 

وی با بیان این‌که ملت‌هایی که شکست می‌خورند و نمی‌توانند آن مقطع تاریخی را درک کنند و تاریخ‌ساز شوند این شرایط را ندارند، گفت: ما مدیون جانفشانی رزمندگان هستیم.

 

سرتیپ حاتمی متذکر شد: همه جهانیان می‌دانند که مسؤولان جمهوی اسلامی ایران صدها برابر دوران دفاع مقدس ارزش ایستادگی و دفاع را می‌دانند و هرکس حماقت کند و نظر سوء به کشور داشته باشد پرشورتر از آن دوران از ارزش‌های اسلامی دفاع می‌کنند.

 

وی با بیان این‌که امروز می‌توانیم قدرتمندانه‌تر دفاع کنیم و این یک واقعیت است که دلایل و مصادیق متعدد دارد، گفت: قدرت نظام و ملت ما شامل همه ابعاد قدرت سیاسی، فرهنگی، نظامی، علمی، مردمی و اجتماعی است.

 

جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به این‌که اعتقاد امروز ایرانیان و بسیاری از ملت‌های بزرگ جهان برای راهبرد پیروزی حق بر باطل بسیار گسترده‌تر از دوران گذشته است، اظهار داشت: با بصیرت و هوشیاری ملت ایران، ما امروز بسیار قدرتمند‌تر بوده و بیشتر می‌توانیم از نظام و ارزش‌های الهی خود دفاع کنیم./920/پ202/ج

ارسال نظرات