۰۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۹
کد خبر: ۲۲۲۶۹۹
امام جمعه گرگان:

امر مهم ازدواج با هزینه های سنگین آلوده نشود

خبرگزاری رسا ـ آیت الله نورمفیدی،‌گفت: جوانان نباید میهمانی های کذایی و هزینه های سنگین برای خود در ابتدای زندگی بتراشند بلکه باید زندگیشان بی آلایش باشد.
آيت الله نورمفيدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا گرگان، آیت‏الله سید کاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در استان گلستان، امروز در خطبه های عبادی سیاسی نمازجمعه مرکز استان، افزود: ماه ذی الحجه از همه جهات، یک ماه بزرگ و ارزشمند است و بسیاری از حوادث و رویدادهای اسلامی نیز در این ماه انجام شده است.


نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری، ادامه داد: این ماه در واقع با رخداد بزرگ غدیر که حضرت محمد (ص) در راه بازگشت از موسم حج ابراهیمی انجام دادند، به یک ماه بزرگ به دلیل مشخص کردن رهبر و امام بعد از آخرین فرستاده خدا تبدیل شد.


آیت الله نورمفیدی با اشاره به اهمیت و جایگاه امامت، تصریح کرد: امامت به اعتقاد ما تنها به معنای کشور داری و مدیریت یک کشور نبوده و ادامه روش نبوت و حقیقت نبوت در واقع حرکت انسان ها به سمت خدا است.


امام جمعه گرگان، گفت: مسوولیت اصلی انبیا تعالی و رشد انسان ها و رهایی آنها از هر بند و زنجیری بوده و امروز همه مردم و مسلمانان با رهبری های مقام معظم رهبری در انتظار مصلح کل هستند که او روزی خواهد آمد.


آیت الله نورمفیدی، افزود: در این ایام، مساله حج به عنوان یک واقعه بزرگ مسلمین جهان رخ می دهد و دهه اول این ماه به عنوان عبادت و بندگی و توجه به خدا یاد می شود و همه مسلمانان از همه نقاط دنیا به سمت خانه خدا می روند و بندگی خدا در قالب وسیع متجلی می شود.

 

امام جمعه گرگان، افزود: در اولین روز ماه ذی الحجه، روز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) بوده که این ازدواج می تواند یک الگو و نمونه برای همه جوانان ما به خصوص در نسل های امروز باشد که با کلی خرج و مخارج به سر زندگی می روند.


آیت الله نورمفیدی، یادآور شد: مساله خانواده نه تنها در دین اسلام بلکه در همه ادیان مهم بوده و تشکیل خانواده و مساله ازدواج امری آسمانی، قدسی و مقدس است.


نماینده ولی فقیه در گلستان، تاکید کرد: جوانان نباید میهمانی های کذایی و هزینه های سنگین برای خود در ابتدای زندگی بتراشند بلکه باید زندگیشان بی آلایش باشد.


وی خطاب به جوانان در آستانه ازدواج، خاطرنشان کرد: خانواده بسیار مهم است و قدر ازدواج را بدانید و مواظب باشید این امر مقدس به بعضی چیزها آلوده نشود.


امام جمعه گرگان در ادامه به در پیش بودن نهم مهر، روز جهانی سالمند اشاره کرد و گفت: تا جوان هستید باید خود را بسازید تا در سنین پیری و سالخوردگی دچار گرفتاری و مشکلات نباشید.


آیت الله نورمفیدی، افزود: جوانان امروز برای جلوگیری از مشکلات سالمندی در آینده باید به مساله تغذیه، ورزش و به خصوص ارتباط با خدا توجه جدی داشته باشند.


نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه این خطبه به در پیش بودن سالروز شهادت امام محمد باقر(ع) اشاره و ضمن تسلیت این مناسبت، تصریح کرد: ما باید قدر مذهب و مکتب خود که برگرفته از مکتب جعفری و امام باقر (ع) است را بدانیم و اگر زندگی بی دغدغه و آرامی می خواهیم باید دست به دامان ائمه عصمت و طهارت باشیم.


آیت الله نورمفیدی در خطبه اول با اشاره به خطبه 156 نهج البلاغه از سخنان گوهربار امام علی (ع) با بیان این که در معاد و قیامت تمام اعضا و جوارح انسان در برابر اعمال و کارهایش به سخن خواهند آمد، یادآور شد: اگر کسی با خدا دشمن نباشد چشم و گوشش به نفع او در برابر اعمالش شهادت می دهنداما اگر دشمنی با خدا باشد بدون شک علیه شخص شهادت می دهند.


نماینده ولی فقیه در گلستان، افزود: اگر کسی دشمن خدا نباشد گرفتار این مساله نخواهد شدو در واقع شهادت اعضا و جوارح برای دشمنان خدا است./950/پ202/ب4

ارسال نظرات