۱۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۹
کد خبر: ۲۲۳۷۸۳
امام جمعه گرگان:

رییس جمهوری در سازمان ملل اصول نظام را برای جهانیان تبیین کرد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه گرگان حضور رییس‏جمهوری اسلامی ایران در مجمع عمومی سازمان ملل را بسیار پربار خواند و گفت: آقای روحانی اصول نظام را یک بار دیگر به درستی برای جهانیان تبیین کرد، اصولی که با اصول قیم‏مآبانه کشورهای استکباری دنیا فرق دارد و برگرفته از آموزه‏های قرآن و اسلام است.
آيت الله نورمفيدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت‏الله سیدکاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در استان گلستان، امروز در خطبه‏های نماز جمعه مرکز استان، سفر رییس‏جمهوری به نیویورک برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل را بسیار پربار خواند و گفت: آقای روحانی اصول نظام را یک بار دیگر به درستی برای جهانیان تبیین کرد و اصولی که با اصول قیم‏مآبانه کشورهای استکباری دنیا فرق دارد و برگرفته از آموزه‏های قرآن و اسلام است.


وی، تصریح کرد: ایران هیچ‏گاه از اصول درست و قانونی خود و از جمله در مسایل هسته‏ای دست برنخواهد داشت و حاضر نیستیم پا روی قوانین جهانی بگذاریم.


امام جمعه گرگان، افزود: اقدامی که آمریکا در کمال وقاحت انجام می‏دهد و زیربناهای کشوری نظیر سوریه را منهدم کرده است چرا که رییس‏جمهور قانونی این کشور، نوکری آنها را نمی‏پذیرد.


 نماینده ولی‏فقیه در استان گلستان، اظهارداشت: حداقل نتیجه سخنرانی‏ها و مصاحبه‏های رییس جمهور این است که دنیا بیش از پیش به این نتیجه می‏رسد که آمریکا رژیمی زورگو است و نمی‏خواهد در برابر خواسته‏های منطقی و قانونی ایران کوتاه بیاید.


آیت‏الله نورمفیدی هم‏چنین با تبریک به مناسبت فرا رسیدن عید سعید قربان، تاکید کرد: در روز هشتم ذی‏الحجه امام حسین(ع) برای خنثی‏کردن توطئه بازداشت و یا ترور خود از سوی یزید، به سوی سرزمین عرفه نرفت و از مکه به سوی کوفه حرکت کرد.


 وی، گفت: امام حسین(ع) در هنگام خروج از مکه در پاسخ به مخالفت برخی یاران و نزدیکان فرمود هرکس که جانش و خون گلویش را در دستش گرفته است به یاری ما بیاید.


خطیب نمازجمعه گرگان در خطبه اول نماز سیاسی عبادی جمعه گرگان نیز با اشاره به خطبه 156 نهج‏البلاغه ،گفت: حضرت علی(ع) در این خطبه می‏فرماید که خداوند مراقبانی را از خودتان و دید‏بانانی از اعضا و جوارح خودتان و حافظان صادق، اعمال شما را ضبط می‏کنند چرا که هیچ چیزی نمی‏تواند شما را از نظر حافظان صادق بپوشاند نه شب‏های تاریک و نه درهای بسته شدید.


نماینده ولی فقیه در استان گلستان، تصریح کرد: این تعبیر حضرت مبتنی بر آیات سوره قاف قرآن کریم است که خداوند بندگانش را آگاه می‏کند که دو مَلَک در سمت راست و چپ تمامی اعمال نیک و بد آن‏ها را ثبت و ضبط می‏کنند و مَلَک سمت راست هر عمل نیک را ده برابر ضبط کرده اما برای این‏که آن بنده از عمل ناپسند خود توبه کند به ملک سمت چپ دستور می‏دهد مهلت بدهد.


امام جمعه گرگان، خاطرنشان کرد: وقتی بنده‏ای از دنیا می‏رود خداوند به آن‏ها امر می‏کنند در عالم برزخ همراه همان بنده که یک عمر با او بوده اند به عبادت بپردازند و ثواب آن را در نامه اعمال همان بنده بنویسند و خداوند تا این حد عاشق انسان و بندگان خود است./950/پ201/ی

ارسال نظرات