۱۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۱
کد خبر: ۲۲۵۰۹۳

جشنواره سراسری شعر غدیریه در بناب برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌ شرقی از برگزاری چهاردهمین جشنواره سراسری شعر غدیریه در بناب خبر داد.
غدير

علی‌اکبر صفی‌پور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌ شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با بیان این‌که جشنواره شعر غدیریه همچون سال های گذشته به میزبانی شهر بناب برگزار خواهد شد، اظهار داشت: از امسال برگزاری این جشنواره در تقویم معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است.


وی با بیان این‌که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌ شرقی از برگزاری این جشنواره دینی حمایت کامل کرده و خواهد کرد، گفت: موضوع مناسبتی این جشنواره به قدری مورد اهمیت است که بر خود وظیفه می دانیم از هر راه ممکن و با استفاده از ابزار هنر در ترویج فرهنگ غدیر تلاش کنیم.


صفی پور با ارائه گزارشی از روند برگزاری چهاردهمین جشنواره سراسری شعر غدیریه بناب گفت: تاکنون 500 قطعه شعر از 26 استان کشور به دبیرخانه جشنواره واصل شده که توسط داوران جشنواره مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند و به‌زودی نتایج آن جهت حضور و اجرای آثار برتر اعلام خواهد شد.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌ شرقی ادامه داد: برای بررسی و داوری آثار ارسالی از سوی شعرا چهار نفر از داوران برجسته کشوری با دبیرخانه جشنواره همکاری دارند که امیدواریم این جشنواره دینی به بهترین شکل ممکن اجرا شود.


وی از استقبال خوب شاعران سراسر کشور از جشنواره سراسری شعر غدیریه بناب خبر داد و خواستار حمایت‌های همکاری تمامی نهادهای فرهنگی بناب در اجرای هر چه باشکوه تر این جشنواره شد و گفت: اگر جوامع بشری در صراط مستقیم و طریق الهی ثابت قدم باشند و حقیقت غدیرخم را درک کنند، تمامی معضلات و مشکلات برطرف خواهد شد.


صفی‌پور با بیان این‌که این جشنواره با هدف تبیین ابعاد مختلف زندگی فردی و اجتماعی و شخصیت متعالی حضرت علی(ع) به زبان هنر برگزار می‌شود، گفت: جشنواره همزمان با دهه‌ی امامت و ولایت همچنین با هدف تعمیق و ترویج فرهنگ و آموزه‌های غدیر در سطح جامعه با استفاده از زبان شعر برگزار می شود.


وی با اشاره به این‌که تنها آثاری که پایبندی دقیق و روشنی به موضوع غدیر و امامت و ولایت داشته باشند مورد بررسی و داوری قرار خواهند گرفت و محدودیتی برای تعداد و قالب آثار ارسالی وجود ندارد، افزود: جشنواره شعر غدیریه با گستره‌ی سراسری توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بناب برگزار می‌شود.


گفتنی است، قرار است امسال ضمن برگزاری این جشنواره، واقعه غدیر برای نخستین بار در بناب به همت حوزه علمیه حضرت ولی عصر(عج) و سپاه ناحیه بناب بازسازی و اجرا شود./935/ت302/ب4

ارسال نظرات