۲۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۶
کد خبر: ۲۲۶۰۶۲
امام جمعه موقت خرم آباد:

بد رفتاری با منابع طبیعی سبب محرومیت از تعمت های الهی می شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت خرم آباد گفت: از بین بردن این مراتع موجب می شود از نعمت ها الهی بهره مند نشویم که باید در این زمینه مسؤولان جلوی نابودی آنها را بگیرند.
حجت الاسلام متقي، امام جمعه موقت خرم آباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام قاسم متقی نیا، امام جمعه موقت خرم آباد، در خطبه های نماز جمعه این هفته، با اشاره به سالروز شهادت میثم تمار، گفت: در مکتب انسان ساز و تربیت‌کننده امام علی(ع) شخصیت‌های بسیار ارزنده و بزرگواری وجود دارند که هر یک از آن‌ها در طول تاریخ الگوای ارزنده برای جامعه بشری بوده‌اند.

وی افزود: از این شخصیت‌های بزرگی که علاقه خاصی به علی(ع) داشت و آن امام نیز به او علاقه مند بود، میثم تمار است.

حجت الاسلام متقی نیا با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای صدر اسلام، کربلا و شهدای دوران دفاع مقدس، بیان داشت: حیات پربار و شهادت افتخارآمیز میثم تمار برای  انسان‌های آزاده و مسلمان درس است.

وی در ادامه با اشاره به روز مباهله و نزول آیه «هل اتی»، بیان داشت: عالمان وظیفه دارند این اتفاقات را که در شأن اهل بیت(ع) بود، به عنوان اصل بدانند و برای آحاد جامعه بازگو بکنند.

حجت الاسلام متقی نیا با سفارش به تقوا عنوان داشت: از جمله راه هایی که انسان را به تقوا می رساند، ایجاد زمینه ای است که رحمت خداوند شامل حال بنده شود.

وی در ادامه با بیان این که قرار گرفتن در مسیر الهی فرد را به تقوا می رساند، خاطرنشان کرد: تقوای فردی کافی نیست باید تقوای گروهی داشته باشیم تا در جامعه و آخرت رستگار شویم.

امام جمعه موقت خرم آباد در ادامه با اشاره به توصیه های رهبر معظم انقلاب در ارتباط با غدیر، تأکید کرد: باید معرفت های غدیر را یاد بگیریم و در جامعه گسترش دهیم.

وی با اشاره به این که غدیر از امام علی(ع) سرچشمه گرفته است، عنوان داشت: غدیر تأکید دوباره بر آنچه بود که پیش از این صورت گرفته است.

حجت الاسلام متقی نیا با بیان این که غدیر معرفی امامت است، تصریح کرد: از شؤون امامت، معرفی حکومت است، پیامبر(ص) حضرت علی(ع) را در روز غدیر به عنوان حاکم و ولی معرفی کرد.

وی در ادامه با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با اعضای جبهه مقاومت اسلامی در فلسطین، افزود: ایمان به وعده های الهی موجب پیروزی شما شد.

امام جمعه موقت خرم آباد پیروزی مردم فلسطین را نتیجه مقاومت، پیروزی و ایمان به خدا دانست و عنوان داشت: ایمان به خدا مهم ترین عامل موفقیت در برابر دشمن است.

وی در ادامه با اشاره به فصل باران و بارش رحمت الهی خاطرنشان کرد: با مدیریت جهادی باید زمینه استفاده از نعمت های الهی را فراهم کنیم.

حجت الاسلام متقی نیا با اشاره به از بین رفتن مراتع در لرستان تأکید کرد: از بین بردن این مراتع موجب می شود از نعمت ها الهی بهره مند نشویم که باید در این زمینه مسؤولان جلوی نابودی آنها را بگیرند./9459/پ201/ب2

ارسال نظرات