۲۶ مهر ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۱
کد خبر: ۲۲۶۳۲۱

تجلیل عشایر اهل تسنن عراق از مرجعیت شیعیان

خبرگزاری رسا ـ شورای رؤسای عشایر اهل تسنن صلاح‌الدین عراق، از مواضع مرجعیت این کشور در جهت حفظ وحدت عراق و سلامت همه عراقی‌ها تجلیل و قدردانی کرد.
آيت الله سيستاني

 

به گزارش خبرگزاری رسا، مرجعیت شیعه در عراق روز جمعه، 25 مهر، از عشایر مناطق غرب عراق خواست به توانمندی‌های خود و ارتش عراق تکیه کنند و داعش را شکست دهند و از هرگونه اعتماد به قدر‌ت‌های بیگانه بپرهیزند.
 
ناجی الجباره، رییس شورای رؤسای عشایر صلاح‌الدین، در گفت‌وگو با پایگاه خبری شبکه السومریه، از نقش مرجعیت در کربلا و نجف و دلسوزی برای وحدت عراق و سلامت همه عراقی‌ها، تجلیل و از درخواست مرجعیت از همه طایفه‌ها برای کنار گذاشتن همه جلوه‌های طایفه‌گری قدردانی کرد.
 
الجباره تاکید کرد: عشایر و مردم صلاح‌الدین به توانمندی‌های نیروهای عراقی برای آزادسازی مناطقی که در اشغال تروریست‌های داعش است، ایمان دارند؛ چراکه ارتش و نیروهای عراقی، ابتکار عمل را به دست گرفته‌اند.
 
وی با اشاره به این که آمریکا، با عراق توافقنامه امنیتی ـ راهبردی امضا کرده است، بر ضرورت پایبندی واشنگتن به تعهداتِ خود در قبال عراق و دفاع از این کشور در برابر هرگونه تجاوز خارجی تاکید کرد.
 
رئیس شورای رؤسای عشایر صلاح‌الدین در ادامه تصریح کرد: داعش، یک گروه تروریستی خارجی است که به عراق تجاوز کرده، این گروه تروریستی بین‌المللی به دنبال برهم زدن امنیت و ثبات ِ تمام منطقه است.
 

رائد ابراهیم، استان‌دار صلاح‌الدین، روز جمعه اعلام کرد که ارتش عراق، روستای المحزم واقع در حدفاصل تکریت و بیجی را آزاد کرد./982/ب102/ک

منبع: ایکنا

 

ارسال نظرات