۰۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۷
کد خبر: ۲۲۷۴۱۰

برگزاری نشست «همبستگی با آیت‌الله نمر باقر النمر» در لبنان

خبرگزاری رسا ـ نشست «همبستگی با آیت‌الله شیخ نمرباقر النمر» در بیروت برگزار شد و شرکت‌کنندگان در این نشست بر ضرورت لغو حکم اعدام این عالم برجسته عربستانی تأکید کردند.
آيت‌الله النمر

 

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شماری از دانشگاهیان، سیاستمداران و شخصیت‌های لبنانی، فلسطینی، بحرینی و عربستانی در این نشست حضور داشتند.


حاضران با محکوم کردن حکم دادگاه عربستان اعلام کردند که آنها به هیچ وجه نمی‌توانند حکم شیخ نمر را بپذیرند، زیرا حکومت عربستان از دین برای اهداف و مقاصد سیاسی سوءاستفاده می‌کند.


شیخ ماهر حمود، دبیرکل اتحادیه علمای مقاومت و از علمای برجسته لبنانی در این باره گفت: سوءاستفاده از متون دینی و احکام شرعی برای رسیدن به اهداف سیاسی، امری محکوم شده است.


شیخ محمد زغموت، رئیس شورای اسلامی ـ فلسطینی نیز در این باره گفت: ما از عربستان می‌خواهیم که از این حکم منصرف شود و از خدا طلب مغفرت کند؛ زیرا این حکم باطل است و هیچ پایه و اساسی در قرآن و سنت ندارد.


فواد ابراهیم، تحلیلگر سیاسی سعودی نیز تصریح کرد: این نشست یکی از تحرکات و فعالیت‌ها برای همبستگی با آیت‌الله شیخ نمر النمر است که از بیروت آغاز شد و در واقع عربستان با این اقدام، خود و هم‌پیمانانش را که ادعای حمایت از آزادی می‌کنند، در تنگنا قرار داد./982/د102/ک

منبع: ایکنا

 

ارسال نظرات