۰۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۶
کد خبر: ۲۲۸۶۸۲
امام جمعه همدان:

گناه سکوت کنندگان در برابر ظلم با ظالمان یکی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در همدان گفت: دزدی کودکان عراق از سوی داعش و فروش به اسرائیل مصیبتی است که امروز گریان‌گیر مسلمانان شده که اگر در روز عاشورا حرمت کودک 6 ماهه حفظ می‌شد، امروز یزیدیان زمان چنین بلایی را سر کودکان نمی‌آوردند.
آيت الله طه محمدي، امام جمعه همدان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در منطقه غرب، آیت الله غیاث الدین طه محمدی امام جمعه همدان در خطبه های نماز جمعه این شهر گفت: پاسداری از حرمت‌ها درس مهم عاشورا است، اندیشه و مکتب امام حسین(ع) غرب و شرق جهان را فراگرفته و امروز ندای یا حسین از نقاط مختلف جهان به گوش می رسد.


وی ادامه داد: خداوند برای نظام هستی و زندگی بشر خط قرمزی قرار داده که هر کدام دارای حرمتی است که باید هیچگاه زیر پا گذاشته نشود.


آیت الله محمدی گفت: سینه زنی و نوحه خوانی باید مقدمه ای برای یادگیری درس های مهم و بزرگ واقعه عاشورا باشد در غیر اینصورت اثر و نتیجه ای از این آیین ها نصیبمان نمی شود، عزاداری نباید تنها به نوحه خوانی و سینه زنی معطوف شود بلکه عزاداری باید علم افراد را در زمینه اهداف امام حسین (ع) در واقعه کربلا بیشتر کند.


امام جمعه همدان ضمن تقدیر از برگزار کنندگان آیین شیرخوارگان حسینی اظهار داشت: پیام این حرکت ارزشمند به جهانیان، دست برداشتن از کشتار کودکان بی دفاع است، مادرانی که فرزندان خود را به این مراسم آوردند خاطره غم‌بار عاشورا و رنج و مظلومیت طفل 6 ماهه امام حسین(ع) را به دنیا مخابره کردند که این مهم و ارزشمند است.


نماینده ولی فقیه در همدان گفت: قیام و صف آرایی در برابر دولت های ظالم یک امر ضروری است در غیر این صورت گناه سکوت کنندگان در برابر ظلم با ظالمان یکی است.


وی با اشاره به قتل و غارت داعش در عراق نیز یادآور شد: دزدی کودکان عراق از سوی داعش و فروش به اسرائیل مصیبتی است که امروز گریان‌گیر مسلمانان شده، اگر در روز عاشورا حرمت کودک 6 ماهه حفظ می‌شد، امروز یزیدیان زمان چنین بلایی را سر کودکان نمی‌آوردند.


آیت الله محمدی با اشاره به یورش صهیونیست‌ها برای تصرف مسجدالاقصی، گفت: منطقه از وجود اسرائیل به عنوان یک غده سرطانی رنج می‌برد، این رژیم نامشروع امنیت و ارامش را از منطقه سلب کرده است، امیدواریم هرچه سریع‌تر این غده از بین رفته و مسلمانان پیروز شوند.


امام جمعه همدان تصریح کرد: خوشبختانه در روزهای اخیر پیروزی‌های امیدوارکننده ای در سوریه و عراق در مقابله با داعش به دست آمده است، اعلام شده است که 15 هزار محافظ امنیت عزاداران کربلا را بر عهده دارند تا محبان سیدالشهدا(ع) بتوانند تاسوعا و عاشورای امنی را در کربلا برگزار کنند./967/پ202/ب4

ارسال نظرات