۰۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۴
کد خبر: ۲۲۸۶۹۶
آیت الله علما:

13 آبان برگرفته از قیام و مکتب عاشورا است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه گفت: یوم الله 13 آبان یکی از روزهای سرنوشت‌ساز کشور بود و ریشه تمام مناسبت‌های این روز بزرگ برگرفته از قیام و مکتب عاشورا است.
حجت الاسلام والمسلمين علما امام جمعه و نماينده ولي فقيه در کرمانشاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در منطقه غرب، آیت الله مصطفی علما، امام جمعه کرمانشاه در خطبه های نماز جمعه این شهر، گفت: امسال روز 13 آبان با عاشورای حسینی مقارن شده است و هر دو روز نماد مبارزه با استکبار و ظلم است.


وی ادامه داد: یوم الله 13 آبان یکی از روزهای سرنوشت‌ساز کشور بود و ریشه تمام مناسبت‌های این روز بزرگ برگرفته از قیام و مکتب عاشورا است.


آیت الله علما تأکید کرد: در این روز مهم و سرنوشت ساز بود که آمریکا در مقابل نظام جمهوری اسلامی زانو زد و با خفت و خواری لانه جاسوسی که در تهران بر پا کرده بود را اشغال شده دید، حضرت امام (ره) در بیان عظمت یوم الله 13 آبان، از واقعه تسخیر لانه جاسوسی به عنوان انقلاب دوم یاد کردند.


نماینده ولی فقیه در استان اظهار داشت: اقتدار و قدرت نظام اسلامی ما به برکت خون سیدالشهدا (ع) است و اگر فرهنگ و تفکر عاشورایی در انقلاب وجود نداشت امروز همانند قبل از انقلاب زیرچکمه های استکبار بودیم.


وی تصریح کرد: امروز به برکت همین تفکر عاشورایی است که جمهوری اسلامی ایران در مقابل 6 قدرت برتر جهان بر سر میز مذاکره می نشیند.


آیت الله علما بر سنتی برگزار کردن مراسم عزاداری امام حسین (ع) تأکید کرد و گفت: بهترین نوع عزاداری همین عزاداری سنتی است زیرا بزرگان دین نیز بر اجرای آن تأکید کرده اند.


امام جمعه کرمانشاه تصریح کرد: جلوه تمام دین در فریضه امر به معروف و نهی از منکر است، و همین فریضه الهی جوهره قیام عاشورا را تشکیل داده است.


نماینده ولی فقیه در کرمانشاه افزود: فریضه امر به معروف و نهی از منکر جزئی از زندگی بشریت است، زیرا امنیت و آرامش در گرو انجام این امر الهی است، توجه داشته باشیم این امر واجب به افرادی در زمان و مکان خاصی اختصاص ندارد و عموم مردم باید نسبت به اجرای آن در جامعه حساس باشند./967/پ202/ب4

ارسال نظرات