۱۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۸
کد خبر: ۲۳۰۰۶۰
استاد دانشگاه:

عمره دانشجویی طرح مؤثری برای ترویج فرهنگ دینی میان دانشجویان است

خبرگزاری رسا ـ استاد معارف و علوم دینی دانشگاه گفت: سفر عمره دانشجویی طرحی بسیار تأثیرگذار در جهت ترویج فرهنگ دینی و قرآنی در بین دانشجویان است.
مكه

عباس کیفی بجستانی، استاد معارف و علوم دینی دانشگاه های استان خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، با اشاره به موعد ثبت نام حج عمره دانشجویی و نام نویسی بیش از هزار و 200 دانشجو در استان خراسان شمالی برای اعزام به این سفر معنوی، اظهار کرد: سفر عمره دانشجویی فرصت مناسبی برای آموزش معارف دینی، احکام، عقاید، تاریخ اسلام و مهارت‌های زندگی و رفتاری به دانشجویان عمره گزار است.

 

وی اضافه کرد: مسؤولان و متولیان فرهنگی مذهبی جامعه باید بدانند که هر چه برای افزایش معرفت و تربیت دینی نسل جوان سرمایه گذاری شود در نهایت به سود جوانان و جامعه اسلامی خواهد بود.

 

این کارشناس ارشد فقه و حقوق اسلامی خاطرنشان کرد: طرح عمره دانشجویی که از سال‌های گذشته برای دانشجویان دانشگاه‌های کشور ایجاد شده، حرکتی بسیار تأثیرگذار در جهت ترویج و گسترش فرهنگ قرآنی و دینی در بین دانشجویان است.

 

کیفی بجستانی گفت: عمره دانشجویی فرصت بسیار ارزشمندی است که نصیب دانشجویان شده و به همین دلیل نیز آن ها می بایست می شود تلاش کنند تا از این فرصت به بهترین شکل ممکن استفاده کنند.

 

وی تصریح کرد: انجام درست مناسک عمره، فلسفه مناسک و همچنین مطالعه تاریخ اسلام و دیدن اماکن تاریخی و مذهبی موجود در مکه و مدینه از جمله مواردی است که دانشجویان عمره گزار باید به آن ها توجه داشته باشند.

 

این مدرس دانشگاه اضافه کرد: عمره‌های دانشجویی بزرگترین و بهترین دوره آموزشی در حوزه فرهنگی و اعتقادی در بین دانشجویان دانشگاه و مراکز آموزش عالی کشور به شمار می روند.

 

به گفته کیفی بجستانی، دانشگاه، محل معرفی فرهیختگان است و حضور این فرهیختگان در سفرهای معنوی از جمله حج، موجب پیوند مفاهیم عمیق فرهنگی و معنوی می شود.

 

وی افزود: سفر عمره دانشجویی بهترین فرصت است تا دانشجویان به صورت گروهی به واسطه تلاوت و حفظ قرآن ارتباط خود را با این کتاب بیشتر کرده و از احکام عالیه آن بیش از پیش بهره مند شوند.

 

کیفی بجستانی با بیان این که عمره دانشجویی فرصتی را فراهم می‌کند تا جوانان مسلمان تجربه حضور در محضر پیامبر اسلام(ص) را کسب کنند، افزود: فرصت حضور در محضر پیامبر اسلام(ص) زمانی مناسب برای توبه و بخشایش گناهان است و در آن صورت حداقل دستاوردی که از سفر عمره نصیب عمره گزاران می‌شود، بخشایش تمام گناهان است.

 

این مدرس دانشگاه مطالعه، معرفت، بازنگری و اصلاح رفتار را از مهمترین لوازم سفر عمره دانشجویی عنوان و اظهار کرد: بهره مندی از سعادت دنیوی و اخروی مهمترین دستاورد سفر حج است که می بایست از سوی حج گزاران قدر دانسته شود.

 

کیفی بجستانی تأکید کرد: دانشجویان باید از این فرصت به خوبی استفاده کرده و با آمادگی کامل به این سفر معنوی بروند، چرا که این سفر فرصتی طلایی بوده و ممکن است هیچ وقت تکرار نشود.

 

گفتنی است، امسال ثبت نام حج عمره دانشجویی در استان خراسان شمالی از بیست و هفتم مهر تا پانزدهم آبان انجام شد که در این مدت دو هزار و 230 دانشجو و استاد برای اعزام به این سفر معنوی نام نویسی کردند. از این تعداد 939 نفر دانشجویان مجرد، هزار و 117 نفر دانشجویان متأهل و 117 نفر نیز اساتید دانشگاه های این استان هستند. اعزام به سفر عمره دانشجویی در استان خراسان شمالی همانند سال های گذشته از اسفندماه آغاز خواهد شد./9314/ت302/ب5

ارسال نظرات