۲۴ آبان ۱۳۹۳ - ۰۱:۵۱
کد خبر: ۲۳۰۹۵۰
بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها(156)

سردار نجات: برخی رسانه از آن سوی مرزها خط می گیرند

خبرگزاری رسا ـ سردار نجات با اشاره به این که کار لایحه امر به معروف شانزده سال از سوی دولت‌های خاتمی و احمدی‌نژاد به تأخیر افتاد، گفت: برخی جریان‌هایی که با انقلاب نسبتی ندارد دلشان نمی‌خواهد احکام اسلام به خوبی اجرا شود.
سردار نجات

سردار محمدحسین نجات با حضور در  غرفه خبرگزاری رسا در بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها با اشاره به مطرح شدن طرح امر به معروف و نهی از منکر در مجلس شواری اسلامی، اظهار داشت: نزدیک شانزده سال است که در دولت آقای خاتمی و آقای احمدی نژاد معطل مانده است.

وی افزود: ستاد امر به معروف و نهی از منکر دید این دو دولت کاری نکردند تصمیم گرفت خودش از طریق نمایندگان دلسوز مردم به مجلس بیاورد و تصویب کند.

سردار نجات با اشاره به این که امر به معروف یک واجب الهی است، گفت: این فریضه جزو قانون اساسی است اما با این حال در جمهوری اسلامی مسکوت مانده و باید فعال شود.

وی ادامه داد: برخی جریان هایی با انقلاب اسلامی نسبتی و دلشان نمی خواهد که احکام اسلامی به خوبی در جامعه جا بیفتد، بر این موج جریان اسیدپاشی اصفهان شدند؛ حال آن که در سال معمولا حدود صد مورد اسیدپاشی با انواع مختلف در سراسر کشور داریم و در خود اصفهان در سال های 90، 91 و 92 نیز اسیدپاشی اتفاق افتاده است.

وی با بیان این که اسیدپاشی در بسیاری از کشورهای دنیا نیز وجود دارد، گفت: در کشور انگلستان بین سال های 2011 تا 2012 حدود صد مورد اسیدپاشی تنها در شهر لندن اتفاق افتاده است.

سردار نجات اسیدپاشی را کار بسیار خشن و بدی توصیف کرد و بیان داشت: قطعا مسؤولان نظام باید با عوامل آن برخورد کنند اما چه شد که یک مرتبه همزمان با بررسی لایحه امر به معروف و نهی از منکر، این مسأله تبدیل به یک جریان بزرگ اجتماعی شد؟!

وی افزود: چرا این مسأله را  به امر به معروف و نهی از منکر ارتباط دادند؟ چرا با آن خبرگزاری که اول این خبر را نقل کرد  و این کار را به شکل غیر مستقیم به جریان امر به معروف نسبت داد برخورد نشد؟ و چرا خبرگزاری هایی را که بر این موج سوار شدند کسی با آنها برخورد نکرد؟

وی تصریح کرد: همه این مسائل نشان می دهد که بسیاری از خبرگزاری ها و رسانه های ما کلیدشان دست مسؤولان خودشان نیست و از آن سوی مرزها خط دهی می شوند و در همان راستا اقداماتی را انجام می دهند./928/پ200/ج

ارسال نظرات